Zaufanie czy nieustanna kontrola?
Skuteczne zarządzanie zespołem jest sztuką, za którą stoi nauka, czyli poznanie mechanizmów pracy zespołowej, zrozumienie, co jest źródłem konfliktów i od czego zależy efektywność poszczególnych pracowników, by móc prowadzić ich ku wyznaczonym celom i czerpać satysfakcję z bycia liderem.
Nie ma jednej skutecznej strategii zarządzania zespołem, bo szefowie zespołów są różni, a ich pracownicy mają różne potrzeby i motywacje. To, co z pewnością jest potrzebne wszystkim, aby pracować efektywnie, to potrzeba zaspokojenia tego, co daje nam zadowolenie z pracy. Tylko w takich warunkach można zbudować zaufanie w zespole, między poszczególnymi pracownikami a szefem, które przekłada się na szczere zaangażowanie, a co za tym idzie – wynik finansowy. Wówczas żadna kontrola nie jest już potrzebna.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.