As Sprzedaży
Temat numeru: Efektywność w pracy handlowca
Na efektywność naszej pracy wpływa wiele różnych czynników, z których tylko część jest zależna od nas. Warto się nad nimi pochylić, aby poprawić to, co można poprawić. Najlepsze rezultaty w sprzedaży osiągają bowiem osoby, które potrafią skupić swoją uwagę na właściwych w danym momencie zadaniach, jak najlepiej wykorzystując dostępne zasoby (narzędzia), możliwości i czas. I o tym właśnie pisze Maciej Sasin w artykule „Efektywność w pracy handlowca”.
Pojęcia cold callingu nie trzeba chyba nikomu wyjaśniać. W e-mail marketingu z kolei mamy cold mailing, praktykowany zresztą i przez handlowców. Otrzymuję sporo tego typu e-maili – większość to sztampowe wiadomości, z których niewiele dla mnie wynika. Od czasu do czasu zdarzają się jednak i takie, gdzie widać, że ich autor zadał sobie trud sprawdzenia, z jaką firmą ma do czynienia oraz dlaczego może potrzebować tego, co on ma do zaoferowania. Niestety, to wciąż mniejszość wśród cold maili, dlatego właśnie temu zagadnieniu poświęciliśmy kolejny tekst z cyklu „Marketing dla handlowców”. Justyna Trzupek wyjaśnia w nim, jak napisać zimnego e-maila, aby zwiększyć szanse na uzyskanie odpowiedzi.
Kiedy klient próbuje negocjować cenę, wielu handlowców od razu wychodzi z rabatem. A może to błąd? Niższa cena to niższa marża i niższa prowizja. Może lepiej dać klientowi do zrozumienia, że nie stać go na oferowany przez ciebie produkt lub usługę? Polecam artykuł Martyny Cichowicz, w którym autorka pokazuje, jak rozbrajać obiekcje cenowe klientów za pomocą techniki „Nie stać cię na to”.
W tym wydaniu: