As Sprzedaży
Temat numeru: Maksymalizacja zysków z jednej transakcji
Jako klient, na pewno nieraz zetknąłeś się z cross- i up-sellingiem, chociażby tankując paliwo na stacji benzynowej, zamawiając hamburgera w znanej sieci fast foodów czy podczas zakupów w popularnej drogerii. Czy miałeś wówczas ochotę na zakup rekomendowanego produktu? Ja niekoniecznie. Bo rzadko ten dodatkowy produkt trafiał w moje potrzeby. I tutaj właśnie kryje się klucz do sukcesu w stosowaniu technik dosprzedaży. Nie chodzi o to, aby polecić jakikolwiek produkt, ale taki, który uwzględni potrzeby klienta i będzie jakoś powiązany z zakupem podstawowym. Oczywiście, w sprzedaży na masową skalę statystycznie co któryś klient zdecyduje się na ten nieplanowany wcześniej zakup. Jeśli jednak mówimy o sprzedaży nastawionej na indywidualne podejście do klienta, taka taktyka rzadko kiedy kończy się sukcesem. Jak zwiększyć swoją skuteczność w cross- i up-sellingu? O tym przeczytacie w artykule Elżbiety Sawczuk „Maksymalizacja zysków z jednej transakcji”.
Stres to nieodłączny towarzysz pracy handlowca. Jedni potrafią sobie radzić z nim całkiem dobrze, inni po pewnym czasie są tak zmęczeni ciągłym napięciem, że nie są w stanie normalnie funkcjonować. I tak pojawia się wypalenie zawodowe. Jak odróżnić je od zwykłego zmęczenia? W jaki sposób się przed nim chronić i gdzie szukać pomocy, kiedy już cię dopadnie? Zapraszam do lektury wywiadu z psycholożką Izabelą Salicką.
Zdarzyło mi się otrzymać e-maila, który nie był przeznaczony dla mnie, często też otrzymuję wiadomości, w których nadawca zwraca się do mnie innym imieniem niż moje. Sama również nie ustrzegłam się podobnych błędów. Gafy – rzecz ludzka. Ważniejsza jest nasza reakcja, kiedy już nam się przydarzą. W kolejnym artykule z cyklu Savoire-vivre w sprzedaży podpowiadamy m.in., w jaki sposób zminimalizować ryzyko popełnienia gafy i jak ją naprawić, jeśli już ją popełnimy.
W tym wydaniu: