Sprzedaż-24
Temat numeru: Co blokuje Twoją sprzedaż?
Pozornie sytuacja wydaje się pod pełną kontrolą: dział handlowy jest duży i prężny, zasiadają w nim same sprzedażowe asy, sprzedawane produkty/usługi mają wiele zalet, którymi można przyciągnąć klientów… a jednak sprzedaż kuleje. Znasz to ze swojej firmy? Sprawdź, czy nie pojawił się w niej któryś z najczęstszych blokerów sprzedaży! Czym one są, jak je identyfikować i w jaki sposób sobie z nimi radzić pisze w naszym Temacie numeru Tomasz Kalko. Kilka słów uzupełnienia z perspektywy handlowca dodaje natomiast Tomasz Targosz.
Jednym z najczęstszych blokerów już w trakcie rozmowy z klientem staje się cena. „Dla nas liczy się tylko cena, jeśli nie dostaniemy rabatu, to nie mamy o czym rozmawiać” – który z handlowców nie usłyszał takiego zdania z ust klienta? Jak bronić ceny i nie poddawać się takim sugestiom podpowiadają w swoich artykułach Łukasz Fiuczyński i Marta Woźny-Tomczak. Negocjacyjne know-how, które pomoże podczas wyjątkowo trudnej dyskusji z klientem znajdziecie również w tekście Magdaleny Siennickiej „Trudne negocjacje – jak wyjść z nich obronną ręką”.
Jak zwykle polecam także sekcję poświęconą e-commerce. Tym razem znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak wykorzystać dane o zachowaniach klientów online do sprzedaży offline, przykłady wykorzystania NFT i metaverse w e-commerce, konkretnie w branży fashion, a także wskazówki, w jaki sposób Akt o Usługach Cyfrowych wpłynie na branżę e-commerce.
W tym wydaniu: