Między technologią a biznesem - jak przełamać bariery przy zakupie nowych technologii
- Jakie są wyzwania klienta i dostawcy oprogramowania w trakcie procesu zakupowego, gdy przedmiotem zakupu są nowe technologie?
- Jak zrozumieć nietechnologicznego klienta i realnie odpowiedzieć na jego potrzeby?
- Jak cyfryzować, aby realizować konkretne potrzeby przedsiębiorstwa, wdrożyć system sprawnie i do tego nie popłynąć finansowo?
Większe bezpieczeństwo, wyższa efektywność, sposób na znalezienie oszczędności, lepsze wykorzystanie zasobów kadrowych, elastyczność i odporność na zmiany – powodów do cyfryzacji przedsiębiorstwa jest naprawdę wiele. Nic więc dziwnego, że aż ⅔ respondentów badania „Procurement in a post-pandemic world” przeprowadzonego przez EY (międzynarodowy koncern świadczący profesjonalne usługi doradcze i audytorskie), inwestuje w cyfryzację celem lepszej adaptacji do zmieniających się warunków (m.in. w łańcuchu dostaw). Jednak wdrażając rozwiązania z zakresu nowych technologii, pojawia się sporo wyzwań zarówno z perspektywy klienta, jak i firm technologicznych. Dlaczego ta współpraca nierzadko idzie bardzo opornie?
WYZWANIA KLIENTA
Szybki rozwój technologii
Żyjemy w czasach, w których technologia rozwija się w szalonym tempie. Coś, co jeszcze kilka miesięcy temu było nowością, szybko ma nowe odpowiedniki. Z tego powodu już u podstaw procesu zakupowego nowoczesnych narzędzi rodzi się wiele wyzwań. Wynikają one z tempa rozwoju. Zmiany w nowych technologiach następują bowiem znacznie szybciej, niż adaptacja firm w tym zakresie. Z tego powodu bardzo często przedsiębiorstwa nie są w stanie być na bieżąco z tym, co aktualnie jest dostępne na rynku. Nie mają świadomości, że istnieją rozwiązania, które mogą być dla nich wsparciem, pomóc w optymalizacji i rozwoju biznesu. Jest to zupełnie normalne, ponieważ w większości przypadków biegłość technologiczna nie stanowi rdzenia biznesowego firmy, która planuje kupić np. nowy system IT. Dodatkowo niewiele marek jest w stanie pozwolić sobie na utworzenie w ramach własnej struktury specjalnego środowiska, które umożliwiłoby pozyskiwanie talentów i zapewnienie im odpowiednich doświadczeń oraz przestrzeni do stałego podnoszenia kompetencji. Potwierdza to raport „Procurement 2025: Equipping a Multigenerational Workforce With the Skills for Success in a Digital Environment” opublikowany przez The Hackett Group (przedsiębiorstwo zajmujące się analizą porównawczą oraz transformacją procesów cyfrowych w firmach). Według badania tylko 17% szefów zakupów uważa, że ich zespoły mają adekwatne kompetencje, pozwalające na realizację przyszłych potrzeb biznesowych. Również przytoczony już we wstępie artykułu raport EY wykazuje, że aż 44% respondentów ma znaczące trudności w rekrutacji talentów do zespołów zakupowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.