E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Rewolucja w e-commerce
Czy tego chcemy czy nie, mamy zupełnie nową rzeczywistość. Prawdopodobnie nie będzie już tak samo jak przed pandemią COVID-19. Robienie zakupów online w 2020 r. potwierdziło 73 proc. polskich internautów, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez Gemius Polska. Dla porównania: taką samą deklarację w 2019 r. złożyło 62 proc. ankietowanych, w 2018 – 56 proc., a w 2017 – 54 proc. Handel elektroniczny rośnie w siłę, ale też musi stawić czoła wyzwaniom, które jeszcze rok temu nikomu nie przyszły do głowy. Jesteśmy świadkami bezprecedensowych zmian, na które musimy reagować w trybie natychmiastowym.
W bieżącym wydaniu dużo miejsca poświęcamy tej „nowej normalności” w e-commerce i wyzwaniom, jakie pandemia stawia wszystkim jego uczestnikom. Zacznijmy od branży KEP, która musi stawić czoła wzrostowi wolumenu przesyłek i nowym warunkom reżimu sanitarnego. A tymczasem przed nami jeszcze Black Friday i Cyber Monday, a także święta Bożego Narodzenia, które w kalendarzu są od zawsze, a jednak niezmiennie zaskakują sprzedawców. Co na to firmy kurierskie? Aby sprostać lawinowo rosnącym wymaganiom, będą musiały zaadaptować nowe rozwiązania, o których piszemy szeroko w bieżącym wydaniu magazynu.
Pandemia zmienia wymagania klientów, a to z kolei wymusza zmianę podejścia firm do sprzedaży i obsługi. Na co zwrócić uwagę, żeby sprostać oczekiwaniom „nowych” klientów? Które marki dobrze wykorzystują kryzys? I wreszcie, jak obecnie w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, aby sprostać oczekiwaniom klientów tu i teraz? Zespół autorski jak zawsze przygotował zestaw wyczerpujących odpowiedzi na powyższe pytania. I na wiele, wiele innych.
Gorąco zapraszam do lektury!
W tym wydaniu: