Szef Sprzedaży
Temat numeru: Portret współczesnego klienta
Współczesny klient nie chce tracić czasu na chodzenie po sklepach, to firmy muszą go znaleźć i skutecznie zaangażować, używa do komunikacji wielu zintegrowanych kanałów i oczekuje indywidualnego podejścia.
Wiele firm nie dostrzega tych zmian i działa według starych schematów, które coraz częściej zawodzą. Dlatego w bieżącym numerze próbujemy stworzyć portret obecnego klienta – wskazać jego najważniejsze cechy, oczekiwania, potrzeby. Podpowiadamy również, jakie kompetencje warto rozwijać u handlowców, żeby potrafili sprostać wymaganiom współczesnych klientów. Zapraszam do lektury artykułu Izy Krejca-Pawski „Portret współczesnego klienta”.
Coraz więcej działań związanych z procesem sprzedaży można zautomatyzować, a zaoszczędzony w ten sposób czas przeznaczyć na czynności w obszarach, w których bezpośredni kontakt z człowiekiem jest niezastąpiony. O tym, jakie działania warto automatyzować pisze Grzegorz Kubera w artykule „Sprzedaż na autopilocie”.
Zespół sprzedażowy zazwyczaj tworzą handlowcy posiadający zróżnicowany staż pracy i poziom doświadczeń, co prowadzi do wielu problemów. Jak zarządzać różnorodnością w zespole, aby przełożyło się to na jego skuteczność radzi Zofia Jakubczyńska w tekście „Wyjadacz i początkujący”.
Wiele z tematów poruszanych w bieżącym numerze „Szefa Sprzedaży” będziemy rozwijać podczas Forum Szefów Sprzedaży, które odbędzie się w dniach 24-25 listopada w Warszawie. Wśród prelegentów wielu autorów znanych z naszych łamów i nie tylko. Szczegółowe informacje na stronie www.kongres-sprzedazowy.explanator.pl.
W tym wydaniu: