Portret współczesnego klienta
Sprzedaż zmienia się na naszych oczach, ponieważ zmieniają się klienci i sposób, w jaki kupują. Nie ma nic bardziej frustrującego dla handlowca niż sytuacja, w której nie potrafi on przekonać do zakupu pomimo dobrej oferty. Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta niż sprzedawca, który w ogóle nie rozumie jego potrzeb. A tak się dzieje, gdy handlowcy rozmijają się z klientami.
Najbardziej frustrującym momentem dla zespołów sprzedażowych jest ten, w którym bardzo się starają, dysponują dobrą ofertą, listą poważnych certyfikatów i zapierającymi dech w piersiach referencjami, a jednak to wszystko nie działa na klientów.
Handlowiec, próbując umówić się na spotkanie z dyrektorem, opowiada o tym, jak wielkiego lidera rynkowego reprezentuje, a sekretarka dyrektora wydaje się głucha na ten argument. Zupełnie jakby nie mogła pojąć, że z taką ofertą dyrektor po postu musi się zapoznać! Podczas spotkania handlowego klient uważnie wysłuchuje prezentacji opisującej wszystkie możliwości, które firma oferuje, po czym mówi „Konkurencja ma to samo, tylko taniej”.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.