Niezamówione informacje handlowe, czyli co nam wolno, a czego nie
Znaczna część obecnie rozsyłanej poczty elektronicznej to wiadomości niezamówione przez odbiorcę, kwalifikowane jako spam. Część to tzw. zapytania mailowe o możliwość przesłania oferty. W świetle obowiązujących przepisów stosowanie tego typu praktyk budzi spore wątpliwości i może wiązać się z konsekwencjami na gruncie prawa cywilnego oraz karnego.
Zgodnie z art. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną informacja handlowa to każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług, wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu zależy od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się z daną osobą za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie – w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.