Szef Sprzedaży
Temat numeru: Handlowiec pod lupą
Ocena pracy to instrument, który pozwala szefowi spojrzeć na efekty pracy oraz rozwój umiejętności i kompetencji handlowca, a także sprawdzić, w jakim stopniu zrealizował wyznaczone cele, w których obszarach radzi sobie dobrze, a które wymagają wsparcia. Z kolei dla handlowca, który traktuje swoją pracę poważnie, stanowi cenną wskazówkę, co robi dobrze, a nad czym musi popracować. Regularna ocena pracowników ma niewątpliwie wiele zalet, ale niesie za sobą jedno poważne zagrożenie – jak każda inna ocena, jest subiektywna. Jak zatem przeprowadzić ocenę pracy handlowca, aby jej wyniki były wiarygodne? Jakie kryteria wziąć pod uwagę? Z jakich narzędzi skorzystać? Podpowiedzi szukajcie w artykułach „Sprzedawca miesiąca, czyli handlowiec pod lupą” Katarzyny Szober-Pawletty oraz „Nad tym muszę jeszcze popracować” i „Analiza produktywności zespołu sprzedażowego” Lecha Dworaczyńskiego.
W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o tym, jak przygotować ogłoszenie o pracę, które przyciągnie gwiazdy sprzedaży. Jednak dobre ogłoszenie to nie wszystko. Kolejny krok to właściwa selekcja otrzymanych w odpowiedzi na nie aplikacji. O tym, jak analizować CV kandydatów, aby wybrać tych najbardziej kompetentnych i odpowiadających naszym wymaganiom, przeczytacie w tekście Magdaleny Cynkiel „Szukanie igły w stercie aplikacji”.
Umawianie spotkań, planowanie działań, dotarcie do osoby decyzyjnej to kluczowe umiejętności dobrego handlowca. W rubryce „Szkolenie, doskonalenie rozwój” zamieściliśmy materiały z ćwiczeniami i wskazówkami, które pozwolą Waszym sprzedawcom doskonalić swój zawodowy warsztat. W bieżącym numerze skupiliśmy się na efektywnym zarządzaniu czasem.
W tym wydaniu: