Szukanie igły w stercie aplikacji
W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o tym, jak zredagować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć najlepszych. W tym zajmiemy się analizą aplikacji kandydatów na gwiazdy sprzedaży i podpowiemy, jak interpretować informacje zawarte w CV.
Po trudzie włożonym w początkowy etap rekrutacji, stworzeniu wizji stanowiska pracy, przygotowaniu ogłoszenia oraz kosztów poniesionych na jego promocję najważniejsze jest, aby wszystko nie poszło na marne. Najczęstsze problemy to:
- masowy napływ CV od osób, które nie odpowiadają wymaganiom stawianym kandydatowi na dane stanowisko,
- brak istotnych danych w aplikacji, takich jak wykształcenie, kompletna historia zatrudnienia, aktualne zajęcie, motywacja do zmiany,
- wyszczególnione w CV jedynie stanowiska pracy, bez bardziej szczegółowego opisu,
- brak listu motywacyjnego (jeśli jest wymagany),
- brak czasu na szczegółową analizę aplikacji.
Jak w takim razie wyselekcjonować najbardziej kompetentnych i odpowiadających naszym wymaganiom kandydatów? Pierwszym krokiem będzie przypomnienie sobie stworzonego przez nas opisu stanowiska i weryfikacja oczekiwań względem potencjalnego kandydata1.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.