Analiza produktywności zespołu sprzedażowego
Każdy menedżer sprzedaży dąży do tego, aby zbudować zespół, który w jak największym stopniu wykorzysta swoje unikalne atuty do uzyskiwania coraz lepszych wyników. Co wpływa na produktywność zespołu?
Każdy zespół sprzedażowy działa w ramach firmowej kultury organizacyjnej, która jest efektem oddziaływania wielu czynników, takich jak:
- przyjęta strategia działania,
- wyznaczone cele krótkoi długoterminowe,
- styl zarządzania,
- wykorzystanie zasobów.
Czynniki produktywności
Kultura organizacyjna ma wpływ na poszczególne elementy funkcjonowania zespołu, np. preferowane metody działania, osiągane wyniki, komunikację z obecnym i potencjalnym klientem, metody doboru i selekcji kadr oraz motywacji, systemy wynagrodzeń, a także ścieżki rozwoju zawodowego. Z kolei wśród czynników produktywności, które wprost przekładają się na efektywność działań, możemy wymienić m.in.:
- podejmowane decyzje menedżerskie,
- jakość poszczególnych procesów,
- zachowania biznesowe członków zespołu,
- preferowane działania operacyjne.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.