Szef Sprzedaży
Temat numeru: Prognoza sprzedaży
Oddajemy w Wasze ręce pierwszy numer „Szefa Sprzedaży” w nowej szacie graficznej. Zmiany mają na celu zwiększenie atrakcyjności wizualnej artykułów – zależy nam nie tylko na wysokim poziomie merytorycznym i praktycznym zamieszczanych materiałów, ale również na ciekawej formie ich prezentacji. Mamy nadzieję, że nowa twarz „Szefa” Wam się spodoba.
Na podstawie prognoz sprzedaży wyznacza się cele handlowcom, podejmuje decyzje o wprowadzeniu nowych produktów lub wycofaniu starych, o nowych inwestycjach. W jaki sposób prognozować sprzedaż, aby proces ten efektywnie wspierał rozwój firmy? Która z wielu metod prognozowania sprzedaży jest najskuteczniejsza? Prognozowanie sprzedaży to trudna sztuka, dlatego stanowi główny temat bieżącego numeru.
Setki przeczytanych CV, kilkadziesiąt odbytych rozmów i po trzech miesiącach znowu jesteś w punkcie wyjścia, a rekrutacja zaczyna się od początku. Jak tego uniknąć? Pierwszym krokiem jest dobrze zredagowane ogłoszenie. O tym, jak przygotować ogłoszenie, które przyciągnie najlepszych, przeczytacie w artykule „Pilnie zatrudnię handlowca z doświadczeniem” Magdaleny Cynkiel.
Pracowników znacznie łatwiej zdemotywować niż zmotywować. Brak jasno określonych zadań, wyznaczanie nierealnych celów, brak wyzwań to tylko kilka z brzegu przykładów, jak zniechęcić handlowców do pracy. A zniechęcony handlowiec to nieefektywny handlowiec. Jak skutecznie motywować pracowników? Jakich działań unikać, aby ich nie zdemotywować? Odpowiedzi szukajcie w dodatku specjalnym, który znajdziecie wewnątrz numeru.
W tym wydaniu: