Szkolenie na koszt firmy
Dodatkowe świadczenia na rzecz pracowników w ramach podnoszenia ich kwalifikacji można umiejętnie wykorzystać do motywowania podwładnych, a także do powstrzymania ich przed odejściem do innej firmy.
Podstawowe zasady podnoszenia kwalifikacji przez pracowników regulują artykuły 1031–1036 Kodeksu pracy. Jest to regulacja dość zwięzła, z którą zapoznać się powinien każdy pracodawca. Dokonywanie z pracownikami ustaleń dotyczących ich kursów i szkoleń mniej korzystnych niż przewidują przepisy Kodeksu pracy jest nieważne i może spowodować przykre konsekwencje dla pracodawcy.
Formy podnoszenia kwalifikacji przez pracowników
Zgodnie z wymienionymi wyżej przepisami, podnoszenie przez pracowników kwalifikacji odbywać się może w dwóch formach:
- za zgodą obu stron: z inicjatywy pracodawcy, gdy zaoferuje on pracownikowi odbycie konkretnego kursu lub podjęcia studiów albo gdy z taką inicjatywą wychodzi pracownik, a pracodawca wyraża na to zgodę,
- z inicjatywy pracownika, który bez zgody pracodawcy może uczestniczyć w dodatkowych kursach czy podejmować studia, nawet niezwiązane z wykonywaną przez niego pracą.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.