Promocje wciąż trendy
Promocje nadal są efektywnym narzędziem wspierającym sprzedaż zarówno produktów, jak i usług. Zaplanowanie dobrej promocji wymaga wiedzy o preferencjach konsumentów oraz ich oczekiwaniach odnośnie do formy promocji.
Zbadania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że spośród różnych rodzajów promocji konsumenci najczęściej i najchętniej korzystają z okresowych obniżek cen produktów lub usług (76%). Ponad połowa z nas (57%) chętnie kupuje również produkty lub usługi, jeśli w tej samej cenie otrzymuje większą ich ilość. Często korzystamy też z typów promocji związanych z konsumpcją, takich jak degustacje, testowanie produktów i usług (37%) oraz gratisy dodawane przy zakupie produktu lub usługi (39%).
Znacznie rzadziej dajemy się skusić na promocje, które wymagają naszego indywidualnego udziału, takie jak zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów stosowania produktu, udział w sponsorowanych eventach oraz w konkursach i loteriach (odpowiednio: 11% i 7%).
Na popularność oraz korzystanie z różnego rodzaju promocji nie ma wpływu płeć badanych. Kobiety korzystają z nich tak samo często jak mężczyźni. Jest tylko jeden wyjątek – gratisy. Po produkty, do których dołączony jest darmowy drugi produkt, dużo częściej niż mężczyźni (32%) sięgają kobiety (46%).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.