Szef Sprzedaży
Temat numeru: Negocjacje
Negocjacje to chleb powszedni każdego szefa. Negocjuje się wszak nie tylko z partnerami handlowymi, ale również z podwładnymi i przełożonymi. W relacjach biznesowych możliwe są co najmniej dwie płaszczyzny kontaktów – te oparte na współpracy lub te oparte na antagonizmie. Dzięki podejściu nastawionemu na relacje co najmniej dwie strony uzyskują możliwie korzystne rozwiązanie. Umiejętność sięgania po odpowiednie strategie – w zależności od prezentowanego stanowiska i od celu, który chce się osiągnąć w konkretnej sytuacji – jest niezbędna w codziennej pracy menedżera zespołu sprzedażowego. Warto wiedzieć, jakie są zasady, czym się kierować i na co zwracać uwagę w negocjowaniu i argumentowaniu. Dlatego zapraszam do lektury artykułów z naszego tematu numeru (Negocjacje jako narzędzie skutecznej sprzedaży i 7 sztuczek najlepszych negocjatorów oraz 7 grzechów głównych… czyli co warto wiedzieć na temat negocjacji). W negocjacjach ważną rolę odgrywa także asertywność (artykuł Asertywność szefa sprzedaży) oraz umiejętne stawianie granic (Gdzie postawić granice w relacji z pracownikiem?). Zarządzając zespołem handlowców, należy, oprócz granic, wytyczać również cele, które będą kamieniami milowymi w rozwoju zawodowym pracowników. O tym, jak projektować ścieżki kariery, mogą Państwo przeczytać w tekście Ścieżki kariery w sprzedaży – w jaki sposób je tworzyć?
Nasz zespół redakcyjny postawił sobie ambitny cel – odświeżenia magazynu. Dlatego nowy „Szef Sprzedaży” to nie tylko 16 stron więcej, ale także odmieniona szata graficzna.
W tym wydaniu: