Szef Sprzedaży
Temat numeru: Na pierwszej linii frontu, czyli o problemach Call Center
„Jak zdenerwować telesprzedawcę?”, „20 sposobów, jak spławić telemarketera”, „Komu zrobić awanturę, żeby konsultanci firmy X przestali do mnie dzwonić?”… Internet pełny jest podobnych porad. Praca „na słuchawce” również nie cieszy się uznaniem, przez wielu traktowana jest jako chwilowa konieczność. Call center zdecydowanie nie ma dobrej opinii ani wśród klientów, ani wśród pracowników. Tymczasem mały udział sprzedaży telefonicznej w stosunku do innych form sprzedaży w Polsce wporównaniu zrynkiem europejskim wskazuje, że jej znaczenie będzie w najbliższych latach rosło, dlatego bieżący numer w dużym stopniu poświęciliśmy różnym aspektom działania call center. Wskazujemy m.in. profil idealnego handlowca pracującego „na słuchawce”, analizujemy za i przeciw outsourcingowi usług sprzedaży telefonicznej oraz podpowiadamy, jak przełamać niechęć klientów do rozmów z telemarketerami.
„Czy handlowiec może istnieć bez marketera? – pyta Judyta Mojżesz-Zimonczyk wartykule „Generowanie leadów kontaktowych w Internecie, czyli jak marketer może ułatwić życie handlowcom”, i odpowiada „Pewnie może, ale… współpracując, mogą osiągnąć znacznie więcej”. Polecam ten tekst wszystkim szefom sprzedaży, którzy chcieliby, aby leady generowane przez dział marketingu były wysokiej jakości i przełożyły się na liczbę zamówień.
W najnowszym numerze omawiamy również nowe zapisy ustawy o prawach konsumenta, regulujące sprzedaż w e-sklepach, które wejdą w życie 25 grudnia. Noweprzepisy nie tylko wymagają wprowadzenia zmian w regulaminie sprzedaży, ale też bardzo mocno ingerują w wygląd strony internetowej sklepu i procedurę zakupu.
W tym wydaniu: