Metody budżetowania w jednostkach handlowych
Firma handlowa działająca na rynku od kilku lat nie tworzyła budżetów na przyszłe okresy. Jej głównym celem było rozszerzanie działalności na poszczególne regiony kraju i zdobywanie nowych klientów. Osoby zarządzające firmą skupiały się głównie na walce z konkurencją oraz na realizacji obranej strategii sprzedażowej firmy. Po osiągnięciu stabilnej sytuacji na rynku firma postanowiła wprowadzić proces budżetowania na kolejne lata. Najważniejszym elementem jest budżet sprzedaży, jednak powstał problem metodyki jej planowania. W firmie istnieje już system raportowania sprzedaży i wybrana metoda budżetowania powinna być dostosowana do niego w takim stopniu, aby nie było potrzeby jego zmiany.
Metody budżetowania „określają regułę postępowania, która jest świadomie stosowana w trakcie przygotowania budżetu. Konkretna metoda budżetowania obejmuje zespół czynności, które należy wykonać, ustalając poszczególne pozycje budżetu. Równocześnie dana metoda jest oparta na zespole ogólnych założeń, które zostały przyjęte w celu określenia pozycji budżetu”1.
Metody budżetowania
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.