Generowanie leadów kontaktowych w Internecie, czyli jak marketer może ułatwić życie handlowcom
Czy handlowiec może istnieć bez marketera? Pewnie może, ale… współpracując, mogą osiągnąć znacznie więcej. To dział sprzedaży, jak sama nazwa wskazuje, jest bezpośrednio odpowiedzialny za pozyskanie nowych klientów dla produktu czy usługi. A może proces sprzedaży byłby dużo bardziej wydajny, gdyby handlowiec otrzymywał wysokiej jakości leady kontaktowe dostarczone przez marketera? Jak wykorzystać do tego Internet i kampanie reklamowe?
Największy problem we współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży to złe podejście do leadów, i to z obu stron. Dlaczego? Marketerzy często przekazują „puste” kontakty swoim handlowcom, a ci z kolei zbyt późno kontaktują się z potencjalnymi klientami, co powoduje, że muszą rozpoczynać nawiązywanie kontaktu od samego początku, z uwzględnieniem obudowania go w cechy, które są istotne z punktu widzenia sprzedaży.
Czy nie jest istotne i najważniejsze dla działu sprzedaży, aby Bezimienny Kowalski stał się trzydziestoletnim Janem Kowalskim, posiadającym żonę i dziecko, mieszkającym w średniej wielkości mieście, aktualnie poszukującym nowego mieszkania, spędzającym wakacje w krajach europejskich i lubiącym nowinki technologiczne?
To esencja informacji, jakiej potrzebuje każdy handlowiec. Sprzedaż w takiej sytuacji byłaby łatwiejsza o tyle, że potencjalny klient czułby się wyjątkowo, bo handlowiec podchodziłby do niego indywidualnie i dziwnym trafem zgłaszałby się z ofertą w momencie, gdy pojawia się jakaś konkretna potrzeba.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.