Sprzedaż-24
Temat numeru: Ile kosztuje firmę każde nieodebrane połączenie i jak się pozbyć tego problemu?
Nieodebrane połączenia telefoniczne mogą sporo kosztować, i to nawet w przypadku firm, które nie posiadają własnego call center ani nawet nie korzystają z outsourcingu tego rodzaju usług. Zdarza się bowiem, że to klient (obecny lub potencjalny) dzwoni do nas z pytaniem, wątpliwościami czy reklamacją, a dzięki właściwie poprowadzonej rozmowie uda się nie tylko odpowiedzieć na jego obiekcje, ale nawet sprzedać mu nasz produkt/usługę. Podstawowy warunek jest jeden: trzeba odebrać telefon. O koszcie nieodebranych połączeń i sposobach na rozwiązanie tego problemu pisze Elena Wołoszyna w naszym Temacie numeru. Jego uzupełnieniem jest tekst Krzysztofa Wilczewskiego, który zdradza sposoby na takie rozpoczęcie rozmowy telefonicznej przez handlowca, żeby klient nie odłożył słuchawki i dał szansę doprowadzić rozmowę do (oby) szczęśliwego zakończenia.
Czy zdarzyło Wam się kiedyś, że już od pierwszej rozmowy albo spotkania z klientem czuliście podskórnie, że coś jest nie tak i sprzedaż najprawdopodobniej nie dojdzie do skutku, po czym okazywało się, że mieliście rację? Intuicja, chociaż często niedoceniana, to tajna broń handlowca, jak z każdą bronią — trzeba jednak nauczyć się z niej korzystać. Pomoże w tym artykuł Aldony Kucner, który znajdziecie w dziale „Relacje z klientem”. Poza słuchaniem podszeptów intuicji warto też zadbać o swoją pewność siebie – bez niej trudno oczekiwać sprzedażowego sukcesu. Pewność siebie procentuje również w życiu prywatnym – tym bardziej zachęcam do przeczytania tekstu Arkadiusza Lorka, który również znajdziecie w dziale „Relacje z klientem”.
Jak zwykle polecam także sekcję poświęconą e-commerce. Tym razem znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak połączyć sklep internetowy z parkiem maszynowym, kilka słów na temat slow marketingu jako alternatywy dla nieco już opatrzonych, tradycyjnych działań oraz konkretne wytyczne do analizy efektywności marketingu, a konkretnie modelu lead-generation.
W tym wydaniu: