As Sprzedaży
Temat numeru: Oferta szyta na miarę
Na rynku jest obecnie tyle produktów i usług, że wymyślenie oferty, która mogłaby się wyróżnić może się wydawać bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. A może wcale nie trzeba jej wymyślać i wystarczy nieco zmienić podejście do propozycji, które już mamy w asortymencie? Kastomizacja produktu, czyli indywidualne dostosowanie oferty do potrzeb konkretnego klienta to trend, który zyskuje na popularności. Nic dziwnego – każdy z nas lubi czuć się zaopiekowany i mieć poczucie, że kupuje dokładnie to, czego potrzebuje, i że dany produkt/usługa zostanie stworzony specjalnie dla niego. O tym, jak wprowadzać kastomizację produktów/usług i jak z nią nie przesadzić, by nie składać klientom nierealnych obietnic pisze w Temacie numeru Aldona Kucner.
Innym popularnym trendem w sprzedaży jest tworzenie silnej marki osobistej po to, by w oczach klienta stać się ekspertem w konkretnym zakresie (najlepiej oczywiście powiązanym z tym, co sprzedajemy). Jedną z metod personal brandingu jest content marketing, czyli tworzenie i dzielenie się merytorycznymi treściami z zakresu naszej branży. Pomysły na pierwszych kilka postów w social mediach czy wpisów na blogu firmowym znajdą się pewnie od razu, ale co dalej? Z pomocą przychodzą Sandra Kluza i Daria Kwapich w artykule „Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który ma pomóc handlowcowi sprzedawać?”
Nie da się ukryć, że spotykanie się z odmową to codzienność w zawodzie handlowca. Niestety, nie wpływa to najlepiej na motywację do pracy, a u niektórych osób przekształca się wręcz w lęk przed sięganiem po telefon czy bezpośrednią rozmową z klientem. W naszej stałej rubryce „Z życia handlowca” Tomasz Targosz podpowiada, jak sobie poradzić z negatywnymi doświadczeniami z przeszłości, które blokują handlowców w pracy.
W tym wydaniu: