5 rzeczy, które sprawiają, że oferta zwróci uwagę klienta

Na podstawie pakietu katalogów i opisów nowego produktu musisz przygotować ofertę dla klienta, który czeka na informacje od ciebie. Nie chcesz, by się zniechęcił, a dodatkowo obiecałeś, że prześlesz propozycję do czwartku. Czwartek już jednak nadszedł, i jest godzina 15.00...

AS_40_48.jpg

Jak – bez bezpośredniego kontaktu – pokazać klientowi ofertę, by ten dojrzał w niej wartość dla siebie? Kiedy spotykasz się twarzą w twarz lub kamerka w kamerkę, możesz pokazywać zdjęcia, kreślić zalety i korzyści rozwiązania. Jak to przelać na papier? W zależności od branży klient oczekuje różnych rodzajów ofert, ale bez względu, czy proponujesz instalację OZE, zakup linii montażowej, czy szkolenie sprzedażowe dla zespołu klienta, pamiętaj – bądź sobą.

Zadanie na początek

  1. Wybierz trzy oferty, które ostatnio przygotowałeś.
  2. Poszukaj w nich wspólnych punktów.
  3. Określ, czy te oferty pomogły ci sfinalizować sprzedaż.

To zadanie pomoże dokonać szybkiego audytu działań. Może warto poprosić innych członków zespołu, by podzielili się z tobą swoimi ofertami. Oceńcie swoje prace i sprawdźcie, czy nie popełniacie tych samych błędów. Możecie też znaleźć elementy, które najlepiej się sprawdzają u różnych klientów. Każdy wygrywa.

Jeśli masz jeden, określony z góry szablon oferty, sprawdź ilu klientów dzięki niej ostatnio pozyskałeś. Może się okazać, że po przeczytaniu tego artykułu zasugerujesz zmiany w szablonie i poprawisz wyniki nie tylko swoje, ale całej firmy.

Pięć pytań, dzięki którym twoja oferta zwróci uwagę klienta:

  • Co zyskujesz dzięki dobrej ofercie handlowej?
  • Kto jest twoim klientem i jak chce się komunikować?
  • Jakie problemy przeszkadzają twojemu klientowi w biznesie?
  • Jakie korzyści są dla niego najważniejsze?
  • Jakim budżetem dysponuje klient?

Na końcu artykułu znajdziesz bonus – wzór dobrej oferty handlowej, który możesz dopasować do swojego biznesu.

Co zyskujesz dzięki dobrej ofercie handlowej?

Jeśli na stronie internetowej firmy, dla której pracujesz, znajduje się zakładka „oferta”, wiedz, że jest to jedno z pierwszych miejsc, w które uda się klient. Kiedy komunikujesz się z klientem, prędzej czy później również dostanie od ciebie ofertę. Jej forma i treść stają się dla niego ważne, bo dla klienta liczy się to, czy pomożesz mu rozwiązać jego problem. Ładne słówka w czasie rozmów, dobra kawa czy obiad na mieście to tylko dodatek. Klient czeka na twoją propozycję i chce sprawdzić, czy dzięki niej rozwiąże swój problem.

Nawet jeśli od razu nie dobijesz targu, zostawiasz po sobie dobry ślad i możesz nawiązywać do przedstawionej propozycji. Budujesz nowe relacje i łatwiej przekazujesz to, co jest ważne dla klienta. Co więcej, omawiając propozycję, możesz dodatkowo zbadać, czy klient nie potrzebuje też innych usług lub produktów. Jeśli nie w danej chwili, nic nie stoi na przeszkodzie, by za jakiś czas porozmawiać o rozszerzeniu oferty.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 55% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.