Polish National Sales Forum. Przyszłość sektora sprzedaży w czasach niepewności
Kryzys może oznaczać szansę. O tym, jaka jest przyszłość polskiego sektora sprzedaży w kontekście globalnych wyzwań społeczno-politycznych i gospodarczych, przed którymi stanął świat, porozmawiają eksperci podczas Polish National Sales Forum już 7 czerwca. W roli prelegentów wystąpią m.in. Stuart Lotherington i gen. Roman Polko.
Elastyczność i umiejętność dopasowania do sytuacji od zawsze były mocną stroną tych, którzy z kryzysów potrafili wyjść obronną ręką. Od ponad dwóch lat mamy do czynienia z niepewną sytuacją polityczną i społeczno-gospodarczą – na początku 2020 roku pandemia COVID-19 zmusiła nas do ekspresowej cyfryzacji i wdrażania nowych, kreatywnych rozwiązań. Nowe podejście dla wielu przedsiębiorstw było warunkiem przetrwania na rynku, niektórym z nich dało jednak coś więcej – dynamiczny rozwój na niespotykaną wcześniej skalę. Nowy sposób funkcjonowania wpłynął na wcześniej obowiązujące modele sprzedaży, w wielu wypadkach korzystniejsze dla biznesu i konsumentów. Wzrosła rola komunikacji, zarówno wewnątrz firm, jak i tej z klientami. Przedsiębiorcy wypracowali modele przystosowawcze. W chwili, gdy żegnaliśmy w Polsce kolejną falę pandemii i wydawało się nam, że powoli opanowujemy niepewną sytuację w Europie, zaczęła ona przybierać nowy, dla wielu z nas jeszcze trudniejszy, wymiar. Trwająca od ponad trzech tygodni agresja Rosji na Ukrainę jest próbą dla Europy – nie tylko pod względem społeczno-politycznym, lecz także ekonomicznym. Kwestie takie jak niezależność energetyczna, relacje rynków czy, równie istotna, masowa migracja uchodźców wymagają szybkich reakcji zarówno polityków, jak i przedsiębiorstw czy korporacji. Kryzys często bywa dźwignią zmiany – jest momentem, w którym musimy odejść od utartych schematów i wytyczyć nowe ścieżki, przystosować model działania do otaczającej nas rzeczywistości.
O tym, jak niepewna sytuacja na świecie wpłynie na procesy sprzedażowe na rynku i jak na te zmiany dobrze zareagować, porozmawiają wybitni eksperci polscy i zagraniczni już 7 czerwca podczas Polish National Sales Forum. – Ostatnie lata były dość wyboiste dla sektora sprzedaży. Zewnętrze czynniki, takie jak pandemia czy konflikt zbrojny wymusiły na nim zmianę. Wymaga to od firm oraz menedżerów rewizji dotychczasowych strategii i praktyk. Jako organizacja wspierająca sektor sprzedaży czuliśmy się niejako w obowiązku do organizacji Forum i próby znalezienia odpowiedzi na nurtujące całą branżę pytania – mówi Elżbieta Pełka, prezes zarządu Polish National Sales Awards i pomysłodawczyni wydarzenia.
Niepewność można rozpatrywać w kategorii wyzwania lub zagrożenia. Celem Polish National Sales Forum jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak obecną sytuację – trudną i pełną niepewności – przekuć w szansę. Eksperci różnych specjalności porozmawiają o możliwych ścieżkach rozwoju i perspektywicznych sposobach przystosowania sektora sprzedaży do warunków nowej rzeczywistości. – Chcemy, żeby Forum stało się wydarzeniem, podczas którego dokonujemy oceny dotychczasowych doświadczeń w obszarze zarządzania sprzedażą bez względu na branżę. Istotą jest wspólny mianownik – czyli zdefiniowanie i implementacja m.in. standardów jakościowych dla osób zajmujących się sprzedażą. Celem jest dokonanie weryfikacji dotychczasowych modeli i aktywne wdrożenie koniecznych zmian – adekwatne do dynamicznie zmieniającego się rynku – mówi Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny oraz prelegent. Tematem Forum będzie również nasz rodzimy rynek – eksperci porozmawiają o tym, jak polski rynek sprzedaży zareagował na trudną sytuację i jakie zmiany w sektorze przewidują w perspektywie długofalowej – w kontekście nowych technologii i budowania konkurencyjności.
W dyskusji na temat przyszłości sprzedaży oraz wdrażania nowych rozwiązań w obliczu globalnych wyzwań i niepewności weźmie udział wybitne grono specjalistów, między innymi Stuart Lotherigton – znany na całym świecie ekspert w dziedzinie tworzenia i wdrażania strategii sprzedaży, wybitny konsultant, który doradzał gigantom takim jak Google, Facebook czy Dropbox, gen. Roman Polko – generał dywizji Wojska Polskiego, oficer dyplomowany Wojska Polskiego, oficer dyplomowany wojsk powietrznodesantowych i sił specjalnych oraz doktor nauk wojskowych w specjalności kierowanie organizacją i Bożena Leśniewska – wiceprezeska zarządu Orange Polska, odpowiada za rynek biznesowy oraz spółki Integrated Solutions, BlueSoft i Craftware. W roli prelegentów pojawią się również Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny, Angelika Chimkowska – strateg silnych marek, specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży wykorzystującej social media, Hubert Pełka – dyrektor marketingu L’Occitane na Europę Wschodnią i Centralną, Jakub Kłoczewiak – dyrektor customer experience w Allegro, Michał Spoczyński – dyrektor departamentu handlowego w P4 (Play), Stefan Marcu – senior partner i managing director na obszar CEE, firma Kearney oraz Marek Sodolski – senior program manager w Localsearch. Wydarzenie poprowadzi redaktor Ernest Bodziuch.
Podczas wydarzenia eksperci porozmawiają na szereg tematów kluczowych z punktu widzenia przyszłości funkcjonowania sektora sprzedaży w obecnym czasie – poruszane będą m.in. kwestie granic personalizacji, czyli tego, ile danych osobowych klientów można pozyskiwać i wykorzystywać w celach korzyści biznesowych, czy digitalizacja i robotyzacja procesów sprzedaży i obsługi klienta musi być związana z masowymi zwolnieniami pracowników oraz jakie są dobre praktyki w zakresie angażowania klientów w kształtowanie procesów sprzedaży.
Finałem PNSF będzie panel dyskusyjny, którego motywem przewodnim będzie przyszłość sprzedaży w Polsce. Dyskusję poprowadzi dr Małgorzata Bonikowska z ośrodka analitycznego THINKTANK, który jest również partnerem wydarzenia. W debacie wezmą udział prof. Witold Orłowski (PWC), Bożena Leśniewska (Orange Polska), Marek Krzemieniewski (Fair Play Plus), Henryk Mucha (PGNiG OD). Forum będzie miało charakter stacjonarny. – Cieszy nas, że wracamy do spotkań na żywo. Z uwagi na bezpieczeństwo ostatnie dwie edycje konkursu Polish National Sales Awards organizowaliśmy zdalnie, Polish National Sales Forum będzie również spotkaniem środowiska skupionego wokół PNSA – mówi Elżbieta Pełka, prezes zarządu Polish National Sales Awards.
Podsumowaniem Polish National Sales Forum będzie publikacja wydana wraz z ośrodkiem THINKTANK – znajdą się w niej wystąpienia prelegentów i najważniejsze wnioski z debaty eksperckiej. Publikacja będzie drogowskazem dla sektora sprzedaży na rok 2022-23.
Forum jest inicjatywą Polish National Sales Awards – organizacji, która od ponad czternastu lat działa na rzecz budowania dobrych praktyk w sprzedaży i obsłudze klienta. PNSA integruje i wzmacnia sektor, nagradzając najlepszych jego przedstawicieli w prestiżowym konkursie. Celem przedsięwzięcia PNSA jest promowanie etosu zawodu sprzedawcy, rozpowszechnianie najwyższych standardów w sprzedaży i wymiana doświadczeń w sektorze – są to atrybuty, o których rzadko mówi się w kontekście wymienionej grupy zawodowej. Polish National Sales Forum jest inicjatywą podjętą przez PNSA, której celem jest integracja i wspólne działanie na rzecz wzmacniania sektora w Polsce.
Więcej informacji na temat Polish National Sales Forum można znaleźć na stronie organizatora: www.pnsf.pl
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.