As Sprzedaży
Temat numeru: Sprzedawaj więcej stałym klientom!
Myślę, że zarówno wy, handlowcy, jak i wasi szefowie doskonale wiedzą, że utrzymanie obecnych klientów jest o wiele bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Niekoniecznie! Nasz autor Grzegorz Kubera w artykule „Sprzedawaj więcej stałym klientom” podpowiada, jak dbać o relacje z obecnymi klientami i co zrobić, by regularnie skutkowały nowymi transakcjami.
Osobną kategorią w negocjacjach z klientami – czy to nowymi, czy już pozyskanymi – są duże firmy, w których proces decyzyjny jest bardzo złożony. Często funkcjonuje w nich nawet osobny dział zakupów. Nie oznacza to jednak, że jako przedstawiciel mniejszej firmy czy też firmy bez ugruntowanej pozycji na rynku nie odniesiesz sukcesu i nie nawiążesz współpracy z takim przedsiębiorstwem. Trzeba tylko odpowiednio się do tego przygotować. Więcej na ten temat w artykule Tomasza Kalko „Jak sprzedawać do wielkich firm?”
Bywa, że największym problemem, z jakim mierzy się handlowiec w swojej codziennej pracy nie są negocjacje z klientami, lecz… nierealne oczekiwania szefa sprzedaży. Rozmowy z przełożonym na ten temat nigdy nie są proste, a bywają wręcz bardzo nieprzyjemne, ale… dzięki właściwym argumentom i nastawieniu można uczynić je nie tylko łatwiejszymi, ale też bardziej skutecznymi. Jak to zrobić? Przeczytajcie koniecznie artykuł Martyny Cichowicz z rubryki „Akademia umiejętności”, a wszystko stanie się jasne.
W tym wydaniu: