Szef Sprzedaży Wydanie 45/2019 - Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy
Wydanie 45/2019

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy

Era sprzedaży opartej na wysiłku samych handlowców definitywnie się skończyła. Coraz prężniej rozwijają się działy wsparcia sprzedaży, zacieśnia się też współpraca pomiędzy sprzedawcami a marketingiem. Najbardziej wydajne organizacje do procesu sprzedaży i zarządzania relacjami z kluczowymi klientami (zwłaszcza w sektorze B2B) włączają również wyższą kadrę menedżerską. Po co? Jak pisze w naszym Temacie Numeru Lech Dworaczyński: „Nie ulega wątpliwości, że menedżerowie na wyższym szczeblu zarządzania mają większą wiedzę o możliwościach swojej organizacji oraz o potencjale rozwoju rynku. Jednocześnie, co nie jest żadną tajemnicą, ich odpowiednicy po stronie potencjalnych klientów wolą spotykać się z równymi sobie stanowiskiem niż z osobami niższego szczebla”. Których klientów warto objąć dodatkowym nadzorem menedżerskim? Jak opracować system wsparcia handlowców przez udział wyższej kadry menedżerskiej i skutecznie go wdrożyć? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdą Państwo w artykule „Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy”.

Są sytuacje, w których szef powinien powściągnąć swoją chęć pomocy i zapędy kontrolne – nawet jeśli jest przekonany, że bez jego ingerencji transakcja nie zostanie sfinalizowana. Wspieranie pracownika nie musi, a często wręcz nie może oznaczać wyręczania go w jego zadaniach czy narzucania „jedynego słusznego” sposobu działania. W czym menedżer sprzedaży nie powinien przeszkadzać swoim handlowcom i jak mądrze ich kontrolować – podpowiada Ryszard Rabsztyński w tekście „Szefie, daj pracować...”.

Zdarzają się również sytuacje, kiedy menedżer przesadza z poziomem oczekiwań wobec swojego zespołu. Jeśli wymagania są zbyt wysokie, pojawienie się takich konsekwencji, jak niedotrzymywanie terminów, zwiększona absencja w pracy czy obniżona jakość pracy, jest niemal pewne. Szef sprzedaży ma jednak również przełożonych, którzy wysoko stawiają przed nim poprzeczkę. Jak zatem jednocześnie sprostać oczekiwaniom organizacji, nie demotywując pracowników? Kilka sposobów zdradza Katarzyna Muzyczyszyn w artykule „Wysokie oczekiwania wobec zespołu – motywacja czy wręcz przeciwnie?”.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.