Szef Sprzedaży
Temat numeru: Sprzedaż przez rekomendację
Duża konkurencja na rynku powoduje, że firmy zmuszone są szukać nowych sposobów na pozyskiwanie odbiorców swoich towarów lub usług. Jednym z nich jest networking. Odpowiednio zarządzany może stanowić ważny filar budowania przewagi nad konkurencją. Warto zachęcać swoich handlowców do działalności networkingowej, a także odpowiednio ją nagradzać. W jaki sposób przekształcić networking w stałą praktykę zdobywania klientów? Pisze o tym Szymon Lach w artykule „Sprzedaż przez rekomendację”.
Polityka rabatowa to dla wielu firm trudny temat. Z jednej strony rabaty pomagają przyciągnąć klientów, z drugiej – klient, przyzwyczajony do zniżek, będzie chciał więcej i więcej, a jeżeli tego nie otrzyma, pójdzie do konkurencji. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy, aby promowała lojalność klientów i nie wpływała negatywnie na zyski? Polecam artykuł Krzysztofa Gwozdka „Rabatowy zawrót głowy”.
W jaki sposób usprawnić procesy sprzedażowe, aby handlowcy nie tracili czasu na działania formalno-administracyjne i mogli się skupić na sprzedaży? Gdzie szukać rezerw w sytuacji, w której wszystkie zasoby są już wykorzystane w możliwie maksymalnym stopniu? To pytania nurtujące niejednego szefa sprzedaży. Na rynku jest wiele narzędzi, które mogą zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych. W dodatku specjalnym do bieżącego numeru, „Narzędzia wspierające sprzedaż”, podpowiadamy, jakie kryteria wziąć pod uwagę i na jakie pułapki uważać, wybierając konkretne rozwiązanie, aby okazało się skuteczne.
W tym wydaniu: