Komunikacja w social media: LinkedIn
- Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
- W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
- O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?
Dziś dla większości klientów firma, która nie istnieje w internecie, nie istnieje także w rzeczywistości. Jednak sama obecność w mediach społecznościowych nie wystarczy. Aby odnieść komercyjny sukces, trzeba również zadbać o prawidłową komunikację z potencjalnym klientem. Jak w tym celu wykorzystać LinkedIn?
Przez wiele lat LinkedIn był postrzegany jako miejsce do nawiązywania kontaktów biznesowych i osób poszukujących pracy. Niewiele firm, szczególnie z branży e-commerce, decydowało się na założenie tam konta. Okazuje się jednak, że LinkedIn to obecnie najlepsze medium marketingowe w sieci, a korzyści, jakie za sobą niesie, jest mnóstwo.
Na początek trochę statystyki. Na LinkedIn istnieje ponad 575 milionów kont1 i szacuje się, że co sekundę przybywa dwóch nowych użytkowników. 56% z nich stanowią mężczyźni, 44% to kobiety2. Na uwagę zasługuje również zasięg portalu – 200 krajów na całym świecie, co oznacza, że nie ma miejsca na Ziemi, w którym choć jedna osoba nie posiadałaby konta na LinkedIn. Do tego dodajmy trzykrotnie lepszą konwersję w porównaniu do Facebooka czy Twittera oraz szeroki wybór narzędzi marketingowych i... mamy zwycięzcę w kategorii „Najlepsze profesjonalne medium społecznościowe”.
Wzmocnienie wizerunku firmy
Nic tak nie wpływa na rozpoznawalność marki, jak obecność w sieci. LinkedIn to platforma, na której branding nabywa nowego znaczenia. Nie tylko pomaga w zwiększaniu zasięgów działalności, ale przede wszystkim w budowaniu długoterminowych relacji zarówno z klientem, jak i innymi firmami. To również miejsce, w którym wizerunek kreowany jest na podstawie jakości treści. Prawidłowo zredagowany content oraz aktywność na grupach tematycznych mogą sprawić, że w niedługim czasie twoja firma będzie postrzegana jako lider w danej branży.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.