AMAZON: być czy nie być?

  • Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
  • W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
  • Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?

Dużo ostatnio mówi się o sprzedaży, rozmiarach i zasięgu Amazona. Paradoksalnie, sprzedawców z Polski jest na nim wciąż niewielu. Dlaczego opłaca się być na Amazonie? Zebraliśmy najmocniejsze argumenty oraz najbardziej aktualne dane pokazujące, dlaczego warto rozpocząć sprzedaż w tym serwisie oraz jak to zrobić niewielkim kosztem.

Sprzedaż na Amazonie jest skalowana na cały świat

Amazon zapewnia e-sprzedawcom imponujące możliwości dotarcia do klientów europejskiego i światowego rynku. Nie ma obecnie lepszej i szybszej metody na skalowanie swojej działalności niż aktywna sprzedaż w tym serwisie. Wystarczy wyobrazić sobie, że wchodząc na Amazona zaczynamy sprzedaż na rynku, który jest 48 razy większy niż cały rynek e-commerce w Polsce. Serwis jest największą platformą e-commerce na świecie i liderem sprzedaży w największych krajach Europy i w USA (tabela 1). Jego zasięg rośnie najszybciej spośród wszystkich innych liczących się serwisów e-commerce. Obsługa sprzedaży na Amazonie generuje porównywalną ilość pracy, co na innych platformach, za to zasięg sprzedaży jest nieporównywalnie większy.

Tabela 1. Udział popularnych serwisów e-commerce na rynku
 

Allegro

Amazon

eBay

Alibaba

Aktywni użytkownicy

16 344 000

340 000 000

177 000 000

576 000 000

Średni roczny obrót sprzedawcy

brak danych

ok. 1 000 000 €

ok. 120 000 €

ok. 28 000 €

Roczny wzrost 2017-2018 w %

brak danych

31%

7 %

28%

Udział platformy w rynku niemieckim

0%

ok. 62%

ok. 25%

< 8%

Udział platformy w rynku brytyjskim

0%

ok. 27%

ok. 12%

< 4%

Udział platformy w rynku amerykańskim

0%

ok. 50%

ok. 7%

< 1%

Źródło: Nethansa.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.