AMAZON: być czy nie być?
- Dlaczego warto zainteresować się sprzedażą na Amazonie właśnie teraz?
- W jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał najszybciej rozwijającej się platformy e-commerce?
- Jak tanio pozycjonować swoją markę nad liderami branży?
Dużo ostatnio mówi się o sprzedaży, rozmiarach i zasięgu Amazona. Paradoksalnie, sprzedawców z Polski jest na nim wciąż niewielu. Dlaczego opłaca się być na Amazonie? Zebraliśmy najmocniejsze argumenty oraz najbardziej aktualne dane pokazujące, dlaczego warto rozpocząć sprzedaż w tym serwisie oraz jak to zrobić niewielkim kosztem.
Sprzedaż na Amazonie jest skalowana na cały świat
Amazon zapewnia e-sprzedawcom imponujące możliwości dotarcia do klientów europejskiego i światowego rynku. Nie ma obecnie lepszej i szybszej metody na skalowanie swojej działalności niż aktywna sprzedaż w tym serwisie. Wystarczy wyobrazić sobie, że wchodząc na Amazona zaczynamy sprzedaż na rynku, który jest 48 razy większy niż cały rynek e-commerce w Polsce. Serwis jest największą platformą e-commerce na świecie i liderem sprzedaży w największych krajach Europy i w USA (tabela 1). Jego zasięg rośnie najszybciej spośród wszystkich innych liczących się serwisów e-commerce. Obsługa sprzedaży na Amazonie generuje porównywalną ilość pracy, co na innych platformach, za to zasięg sprzedaży jest nieporównywalnie większy.
Allegro |
Amazon |
eBay |
Alibaba |
|
Aktywni użytkownicy |
16 344 000 |
340 000 000 |
177 000 000 |
576 000 000 |
Średni roczny obrót sprzedawcy |
brak danych |
ok. 1 000 000 € |
ok. 120 000 € |
ok. 28 000 € |
Roczny wzrost 2017-2018 w % |
brak danych |
31% |
7 % |
28% |
Udział platformy w rynku niemieckim |
0% |
ok. 62% |
ok. 25% |
< 8% |
Udział platformy w rynku brytyjskim |
0% |
ok. 27% |
ok. 12% |
< 4% |
Udział platformy w rynku amerykańskim |
0% |
ok. 50% |
ok. 7% |
< 1% |
Źródło: Nethansa.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.