Szanuj czas Googlebota

  • Na czym polega indeksacja i dlaczego warto o nią zadbać w swoim sklepie?
  • Jak sprawdzić stan zaindeksowania sklepu?
  • O co należy zadbać, aby przyspieszyć indeksację?
ECOM_10_41.jpg

W przypadku wielu sklepów internetowych wyzwaniem jest obecność w wynikach wyszukiwania Google – chociażby na setnej czy tysięcznej stronie. Trudno walczyć o tą pierwszą w wyszukiwarce, jeśli sklep zmaga się z problemami z indeksowaniem treści. Co to jest i dlaczego wpływa na sprzedaż z Google?

Indeksowanie to w uproszczeniu pojawienie się strony WWW w wynikach wyszukiwania Google. Im lepiej zaindeksowany sklep, tym więcej poszczególnych podstron sklepu zobaczymy w wyszukiwarce. Strona złożona z kilku podstron zaindeksuje się w całości w krótszym czasie, a ewentualne błędy nie będą miały zbyt dużego wpływu na cały proces. Indeksowanie w przypadku sklepów internetowych z bogatym asortymentem, złożonych niekiedy nawet z tysięcy podstron trwa długo, a każdy błąd może jeszcze je opóźnić. Gdy naszym celem jest pozyskiwanie sprzedaży z Google, prawidłowe i sprawne zaindeksowanie sklepu powinno być priorytetem.

Jak sprawdzić, czy sklep jest już zaindeksowany?

Jest na to kilka sposobów. Najbardziej podstawowy to ręczne wpisanie w wyszukiwarce Google adresu sklepu poprzedzonego frazą “site”, np.:

site:przykładowysklep.pl.

Dzięki temu w wynikach wyszukiwania otrzymamy wyłącznie linki prowadzące do naszej witryny. W najgorszym przypadku będzie to kilka linków, a w najlepszym – wszystkie podstrony sklepu. Aby zweryfikować, czy wszystkie podstrony sklepu zostały zaindeksowane, musimy znać ich liczbę. Problem może występować także w drugą stronę – w przypadku sklepów internetowych indeksują się kilka razy te same treści.

Inną metodą weryfikacji, czy nasz sklep został zaindeksowany jest skorzystanie z bezpłatnego narzędzia Google Search Console – stan zaindeksowania strony możemy sprawdzić w menu. Jeśli narzędzie zbiera dane już od jakiegoś czasu, możemy prześledzić indeksację na wykresie. Zazwyczaj wykres przedstawia stopniowy przyrost. Wyjątkiem są strony, które w ogóle się nie zaindeksowały z powodu błędów. Usunięcie błędów często sprawia, że w krótkim czasie przyrasta duża liczba zaindeksowanych podstron (rys. 1).

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.