CX/UX w m-commerce

  • Jak wygrywać na rynku sprzedaży online w świecie wielu ekranów?
  • Na jakie elementy zwracać szczególną uwagę przy badaniu zachowania użytkowników, by dostarczać wysokiej klasy doświadczenia zakupowe?
  • Jakie rezultaty może przynieść responsywna strona e-sklepu?
ECOM_10_08.jpg

Szybsze tempo życia i powszechny dostęp do nowości technologicznych sprawiają, że Polacy chętnie sięgają po smartfony i używają ich nie tylko do komunikacji, ale także, gdy planują zakupy lub chcą porównać produkty i ich ceny. Już ponad 24 miliony Polaków korzysta ze smartfonów oraz tabletów1. Wspomniane urządzenia odpowiadają za połowę ruchu w internecie, a przy ich wykorzystaniu odbywa się już 40% internetowych transakcji2, przynajmniej do pewnego etapu. Pozytywne doświadczenia m-użytkownika są kluczem do sukcesu w e-commerce, a na sklepy niedostosowane do ery mobile nie ma już miejsca.

Klienci sklepów internetowych coraz częściej prowadzą poszukiwania wymarzonych produktów na swoich smartfonach, ale przerywają ścieżkę zakupową na etapie zamykania transakcji lub finalizowania płatności. Część z nich przesiada się do laptopa lub komputera stacjonarnego, by sfinalizować zamówienie, ale nie wszyscy są aż tak wytrwali. Co jest tego przyczyną? Jak pokazuje badanie Gemius Polska, największą barierą, na jaką napotyka 58% użytkowników, jest niewygodne wypełnianie formularzy3, a także skomplikowany i trudny do przebycia na smartfonie proces płatności. Na liście ograniczeń pojawiają się także zbyt małe litery, które ograniczają czytelność treści i zniechęcają do kontynuowania mobile’owych zakupów.

Pracując nad responsywną stroną sklepu lub aplikacją mobilną, to właśnie na formularzach z danymi do wysyłki oraz tych, które służą do zakładania sklepowego konta, powinniśmy skupić szczególną uwagę. Świetnym rozwiązaniem, z którego sama lubię korzystać, gdy robię szybkie zakupy w sieci, jest opcja zakupów bez zakładania konta. Dzięki niej omijamy proces rejestracji użytkownika, oczekiwania na link aktywacyjny oraz logowania i od razu możemy przejść do rzeczy, czyli do podania danych do wysyłki oraz wyboru formy płatności.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.