Wykorzystać potencjał mobile
- Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
- Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
- Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Wzrost popularności zakupów online przez smartfony czy tablety następuje w niezwykle szybkim tempie. To szansa dla firm, które swobodnie poruszają się w tym środowisku i jednocześnie ryzyko dla tych, które mobilne rozwiązania odsunęły nieco na bok. Zwiększenie sprzedaży bezpośrednio przez mobile stanowi obecnie jedno z największych wyzwań branży e-commerce.
Ostatni raport firmy Criteo „The State of Mobile Commerce” pokazuje, że globalny trend zakupów poprzez urządzenia mobilne rośnie w siłę z każdym kolejnym rokiem. Przybywa też użytkowników z niemal nieustannym dostępem do sieci. W pierwszym kwartale 2017 r. liderem w udziale aplikacji mobilnych w sprzedaży na rynku e-commerce była Ameryka Północna. Według badań aż 67% klientów z tego regionu kupowało przy pomocy urządzeń mobilnych, z czego 23% korzystało podczas zakupów z przeglądarki, a 44% z aplikacji mobilnych. Tylko 33% z nich rozpoczęło i zakończyło transakcję na komputerze stacjonarnym.
Przyjrzyjmy się też innym częściom świata. Afrykę i Bliski Wschód możemy traktować jako zwierciadło, które pokazuje nam przyszłość całego e-commerce. A w regionie tym aktualnie widzimy wzrosty. W czwartym kwartale 2017 r. liczba transakcji na urządzeniach mobilnych podniosła się aż o 33% w porównaniu do 2016 r. Zakupy mobilnie robiło już 42% użytkowników – 21% z nich korzystało przy tym z przeglądarki. Tylko 37% klientów kupowało online przy pomocy desktopu.
Podobnie zachowują się konsumenci z Ameryki Środkowej i Południowej – wzrost transakcji z udziałem urządzeń mobilnych wyniósł w tym samym czasie 37%. W Europie na pierwszym miejscu pod względem zakupów na urządzeniach mobilnych jest Szwecja (60% użytkowników), na drugim Norwegia (57%), na trzecim Wielka Brytania (55%). Polska pojawia się w tym rankingu na przedostatnim miejscu – zakupy przez urządzenia mobilne robi 33% Polaków.
Statystyki nie kłamią, dlatego już dziś właściciele sklepów muszą rozwijać i usprawniać swoje mobilne kanały sprzedaży, które stanowią doskonałe uzupełnienie strategii marketingowej i omnichannel. Sprawdźmy, jak robią to najwięksi gracze na światowym rynku e-commerce.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.