As Sprzedaży
Temat numeru: Kaizen w pracy handlowca
Kaizen to praktyka wywodząca się z Japonii. W sprzedaży rzadko o niej mówimy, chociaż pewne jej elementy są obecne w naszej codziennej pracy. Bez nieustannego doskonalenia swoich umiejętności i działań nie da się osiągnąć długofalowego sukcesu biznesowego. A Kaizen to właśnie ciągłe udoskonalanie, dlatego postanowiliśmy poświęcić temu zagadnieniu Temat numeru. Paulina Kołodzińska przedstawia w nim dziesięć głównych zasad Kaizen i wyjaśnia, jak je wdrożyć w swoje działania sprzedażowe, żeby uzyskać pożądane wyniki, a jednocześnie nie zgubić się w gąszczu ciągłych zmian i ulepszeń.
Social selling zyskuje coraz większe znaczenie, nie tylko na rynku B2C, ale również B2B. Znam handlowców, którzy większość swoich kontaktów biznesowych nawiązują za pomocą LinkedIn. Sceptyków jest jednak cały czas więcej. Dzieje się tak dlatego, że wiele osób, które próbują sprzedawać poprzez LinkedIn, nie rozumie idei social sellingu. Sama niejednokrotnie po przyjęciu zaproszenia do sieci kontaktów jestem od razu atakowana „wyjątkową, jedyną w swoim rodzaju ofertą”. Szkoda tylko, że nadawca nie zadał sobie wcześniej trudu, żeby sprawdzić, czy jestem właściwym adresatem tej oferty. Dlatego polecam wywiad z Tomaszem Kolasińskim, w którym wyjaśnia on, dlaczego jednym social selling wychodzi, a innym nie.
W kontekście social sellingu polecam również artykuł Adriana Gamonia na temat Social Selling Index. SSI to narzędzie, które pozwala mierzyć potencjał swojej aktywności na LinkedIn. Jak wynika z badań, osoby z SSI powyżej 70 punktów znacznie łatwiej osiągają dobre wyniki sprzedażowe. W artykule „Handlowiec na LinkedIn: Społeczny Indeks Sprzedaży” autor rozkłada SSI na czynniki pierwsze i podpowiada, co zrobić, żeby mieć nie tylko wysoki Social Selling Index, ale przede wszystkim przełożyć go na sprzedaż.
Pożytecznej lektury!
W tym wydaniu: