Polityka i sprzedaż, czyli 8 polityków, z których warto czerpać inspirację
Na pozór polityka i sprzedaż nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Ta pierwsza kojarzy się z działaniami globalnymi, konferencjami i układami, swoistym sprytem, a czasem brakiem uczciwości i transparentności. Ta druga z kolei to zajęcie trudne, wymagające dużej odporności psychicznej, zdecydowanie niewykonywane w błysku fleszy, a jednak dające ogromną satysfakcję. Jeśli przyjrzeć się dokładnie tym z pozoru tak odległym od siebie dziedzinom, to okaże się, że jednak nie są aż tak sobie dalekie. Gdy przywołamy postaci wielkich polityków, będzie widać, że byli również świetnymi sprzedawcami.
-
Niccolò Machiavelli
Ten czołowy przedstawiciel włoskiego Odrodzenia, dyplomata i filozof z Florencji, zasłynął traktatem o funkcjonowaniu państwa pt. Książę. Jego cel uświęca środki wydaje się podstawą działania współczesnej polityki. I choć sam Machiavelli zaliczony został do nurtu amoralizmu, zarzucano mu cynizm i wyrachowanie, to dzieło jego życia pokazuje, w jaki sposób być skutecznym w działaniu. Nie jest jednak Machiavelli pozbawiony moralności, jego hasło to raczej smutna konstatacja stanu rzeczy niźli przykazanie dla rządzących. Tak też należy je rozumieć.
-
Napoleon Bonaparte
Postać z pierwszych stron historii, przez niektórych uważana za najwybitniejszego wodza, cesarz Francuzów, niewątpliwie przyczynił się do powstania nowoczesnego państwa. Jego strategia prowadzenia wojny okazała się genialna, często swoje błyskawiczne zwycięstwa osiągał siłami mniejszymi niż siły przeciwnika. Był też reformatorem państwa, odważnym we wprowadzaniu zmian, twórcą Kodeksu cywilnego, który był pierwszą kodyfikacją prawa francuskiego i miał ogromny wpływ na rozwój prawa w całej Europie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.