Szef Sprzedaży
Temat numeru: System opieki posprzedażowej
Komunikacja posprzedażowa jest równie ważna, jeżeli nie ważniejsza, niż kontakt z klientem, który ma na celu zachęcenie go do dokonania zakupu. Bo co z tego, że klient skorzysta z naszych usług, jeżeli składając reklamację, zostanie potraktowany jak natrętna mucha? Albo w przypadku problemów z użytkowaniem produktu nie będzie miał kogo spytać, jak rozwiązać problem? Więcej nic od nas nie kupi… Jak więc powinna wyglądać komunikacja posprzedażowa, aby służyła budowie dobrych relacji z klientem? Co zrobić, gdy klient zgłasza reklamację produktu lub usługi? Jak z niezadowolonego klienta zrobić lojalnego klienta? W bieżącym numerze sporo miejsca poświęciliśmy systemowi obsługi posprzedażowej.
Jaki będzie rok 2015 dla branży sprzedażowej? Zgodnie z raportem „Instrument Szybkiego Reagowania” Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej, pierwsza połowa 2015 r. przyniesie spowolnienie rozwoju gospodarczego. Co to oznacza dla działów sprzedaży, próbuje wyjaśnić Paweł Boroń w tekście „Sprzedaż 2015 – trendy, prognozy i wyzwania”.
Decyzje podejmowane przez szefa nie zawsze spotykają się z entuzjazmem i akceptacją podwładnych. Szczególnie takie, które wiążą się z obniżką prowizji lub zmianą celów sprzedażowych. W jaki sposób komunikować pracownikom trudne decyzje? Jak sprawić, aby handlowcy identyfikowali się z firmą oraz wyznaczonymi celami? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w artykułach „Wewnętrzny PR w zespole handlowym” oraz „Obniżka bez demotywacji”.
W tym wydaniu: