As Sprzedaży
Temat numeru: Klient o specjalnych potrzebach. Od seniorów przez osoby z niepełnosprawnościami po obcokrajowców
Osoba niedowidząca, niedosłysząca, z niepełnosprawnością ruchową, senior czy obcokrajowiec niemówiący dobrze po polsku, to taki sam klient jak każdy inny, tylko mający specjalne potrzeby, które należy uwzględnić w procesie sprzedaży. Jak na nie odpowiedzieć, żeby nie urazić klienta i sprawić, aby poczuł się dobrze obsłużony? O tym przeczytacie m.in. w artykule Tomasza Kalki „Klient o specjalnych potrzebach”.
Również klient premium jest klientem o specjalnych potrzebach. Aby odnieść sukces na rynku dóbr luksusowych, trzeba dobrze poznać jego specyfikę i rządzące nim reguły. Choćby dlatego, że do klienta premium trudno dotrzeć, ponieważ mocno selekcjonuje on grono osób, z którymi wchodzi w relacje biznesowe, a każdy błąd w procesie sprzedażowym może słono kosztować. Dlatego należy zwracać uwagę na detale, które w przypadku tego klienta mają szczególne znaczenie, o czym w tekście „Klient premium, produkt premium” pisze Małgorzata Biarda.
Sprzedaż i marketing to dwie dziedziny, które łączy symbiotyczna więź, więc aby być skutecznym handlowcem, trzeba znać nie tylko techniki zamykania sprzedaży, ale również podstawowe narzędzia marketingowe. Cykl życia produktu to pojęcie wywodzące się właśnie z marketingu. Magdalena Kucharzewska w artykule „Strategia życia z produktem, czyli jak marketing może pomagać w sprzedaży” pokazuje, jak etap życia, na którym aktualnie znajduje się sprzedawany przez nas produkt, wpływa na argumentację sprzedażową.
Na koniec kilka słów o tegorocznym Zgrupowaniu Asów Sprzedaży. Zgłosiło się was tak wielu, że niemal miesiąc przed terminem musieliśmy zamknąć listę uczestników. Dziękujemy i liczymy, że kolejna edycja również wzbudzi tak duże zainteresowanie. Szczegółowa relacja z wydarzenia w kolejnym numerze.
W tym wydaniu: