As Sprzedaży
Temat numeru: Techniki wywierania wpływu w sprzedaży
Techniki wywierania wpływu to ABC umiejętności sprzedażowych. Jednak – jak twierdzi prof. R. Cialdini – nawet najlepsze argumenty i najskuteczniejsze strategie perswazji nie zadziałają na naszą korzyść, jeśli odbiorca nie zrozumie komunikatu lub kryjących się za nim intencji, albo – co gorsza – jednego i drugiego. Jak skutecznie wpływać na klientów w zgodzie z etyką i dobrymi obyczajami? Zapraszam do lektury artykułu „Techniki wywierania wpływu w sprzedaży” Pawła Muzyczyszyna. Autor wskazuje w nim, czym się różni perswazja od manipulacji i podpowiada, w jaki sposób wpływać na klientów na różnych etapach procesu sprzedażowego. Z kolei o tym, w jaki sposób wywierać wpływ za pomocą odpowiednio skonstruowanych komunikatów w artykule „Język perswazji w praktyce” pisze Michał Lisiecki.
Czy zastanawialiście się, ile czasu poświęcacie na obsługę każdego klienta i jak to się ma do zysku, który on wam zapewnia? Warto regularnie przeprowadzać analizę portfela obsługiwanych klientów, chociażby po to, aby odpowiednio bilansować wysiłek włożony w budowanie relacji z klientem do wartości, którą generuje. O tym, w jaki sposób to zrobić, w tekście „Analiza ryzyka portfela obsługiwanych klientów” pisze Magdalena Kucharzewska.
I na koniec chciałabym Was zaprosić na jesienną edycję Zgrupowania Asów Sprzedaży. Podczas Zgrupowania będziecie mogli się spotkać ze znanymi z naszych łamów autorami, m.in. z Karolem Froniem, Moniką Muchą i Tomaszem Targoszem. Czekamy na Was w Warszawie 7 i 8 grudnia. Szczegóły w numerze i na stronie: www.zgrupowanie.explanator.pl.
W tym wydaniu: