As Sprzedaży
Temat numeru: Jak sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku
W dzisiejszym świecie nie ma już branży, w której handlowcy nie musieliby mierzyć się z konkurencją. Rynek jest bardzo nasycony, a to oznacza, że dotarcie do klienta ze swoją ofertą bywa naprawdę trudne. Można jednak podjąć kilka działań, dzięki którym stanie się to łatwiejsze. Jednym z nich jest analiza SEO. Warto poddać jej naszą konkurencję, dzięki czemu dowiemy się, jak plasujemy się na jej tle oraz znajdziemy inspirację do własnych działań pozycjonujących. W przeprowadzeniu takiej analizy mogą nam pomóc specjalistyczne narzędzia, o których pisze Katarzyna Nowak w Temacie Numeru zatytułowanym „Kto jest lepiej widoczny w Google: ty czy konkurencja? Poznaj narzędzia do analizy SEO”.
Innym sposobem na kreatywne podglądanie konkurencji jest benchmarking, czyli regularne porównywanie się do innych firm – najczęściej liderów rynku. Pozwala nam to znaleźć właściwe wzorce działania i uniknąć błędów, które nasi rynkowi rywale zdążyli już popełnić. W jakich aspektach możemy dokonywać takich porównań? Na jakie pułapki, związane z prowadzeniem analiz benchmarkingowych uważać? Jak się inspirować konkurencją, by nie stać się jej kopią? Na te i inne pytania odpowiadają Sandra Kluza i Daria Kwapich w artykule „Benchmarking, czyli jak podglądać konkurencję i jednocześnie pozostać kreatywnym?”
Bywa, że nasza oferta zdecydowanie wyróżnia się na rynku, my jako handlowcy jesteśmy doskonale przygotowani do rozmów sprzedażowych, zmotywowani i pełni energii, a do sprzedaży nie dochodzi, ponieważ… nie możemy dotrzeć do osoby decyzyjnej. Jeśli jest nią dyrektor czy prezes, bardzo często dostępu do niego strzeże przynajmniej jedna osoba, pouczona, by udostępniać kontakt wyłącznie w ściśle określonych sytuacjach. Jak stać się handlowcem, z którym osoba decyzyjna chętnie porozmawia? Przeczytajcie koniecznie artykuł Grzegorza Kubery „Jak sprzedawać dyrektorom”.
W tym wydaniu: