7 pytań o sprzedaż: Eryk Wdowiak
Ze sprzedażą związany od ponad 16 lat, a od blisko 14 lat wspiera automatyzację procesów biznesowych w przedsiębiorstwach różnych branż, dostarczając rozwiązania informatyczne.
Współpracuje z wiodącymi liderami na rynku IT – wdraża zmianę, implementując zintegrowane systemy IT klasy ERP (Partner Comarch), jak również systemy workflow (Partner Premium Webcon), rozwiązania produkcyjne oraz logistyczne i controllingowe.
Pomaga organizacjom w transformacji cyfrowej, wykorzystując nowoczesne technologie. A tajnym składnikiem transformacji cyfrowej jest człowiek, bo wciąż największą innowacją, jaką można wdrożyć w organizacji, są ludzie i ich talenty.
Obecnie jako jeden z udziałowców współtworzy technologiczną firmę Sagitum S.A., w której odpowiada za sprzedaż, relacje z partnerami biznesowymi oraz kreuje wizerunek marki.
W tym roku rozpoczął również przygodę na uczelni jako prowadzący ćwiczenia na nowym kierunku studiów w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Prowadzi zajęcia z Podstaw komunikacji marketingowej na kierunku Komunikacja cyfrowa.
Interesuje się robotyzacją (RPA) oraz zwinnymi metodykami prowadzenia projektów. Jest pasjonatem piłki nożnej.
Skuteczna sprzedaż polega na...
Dla mnie skuteczna sprzedaż polega na partnerskim podejściu do całego procesu zakupowego klienta. Sprzedaż można nazwać skuteczną wtedy, kiedy żadna ze stron nie czuje się „przegrana” czy przyparta do muru. Kiedy nie tylko udało się podpisać umowę, ale i uzyskać zadowolenie klienta, referencje czy polecenia swojej osoby, produktu czy firmy. Ale przede wszystkim skuteczna sprzedaż to taka, w której udało się realnie pomóc klientowi. Pomóc w rozwiązaniu jego problemu, zgodnie z metodologią Sandlera znaleźć receptę na jego „ból” i być partnerem w rozwoju jego biznesu. Skuteczna sprzedaż to taka, która stawia klienta i jego potrzeby w centrum całego procesu. W dzisiejszej rzeczywistości tylko klientocentrycznie nastawione organizacje będą odnosiły długofalowe sukcesy dzięki skutecznej sprzedaży, będącej efektem takiego podejścia do relacji biznesowych.
Wierzę, że skuteczna sprzedaż może być oparta na autentyczności. A bycie autentycznym w relacjach biznesowych wymaga pracy, ale przede wszystkim odwagi. Przed takim funkcjonowaniem powstrzymuje nas strach przed oceną (np. bycia niekompetentnym) czy poczuciem wstydu, ale także ludzka potrzeba przynależności i akceptacji. To z jednej strony obawa o utratę szansy na współpracę z klientem, ale z drugiej strony: bycie autentycznym to możliwość świadomego decydowania o tym, czy chcemy z tym konkretnym klientem współpracować.
Autentyczność pozwala być w pełni sobą, akceptować siebie i mieć więcej pozytywnej energii, a mniej stresu. Przyciągamy wtedy ludzi i biznes spójny z twoimi przekonaniami i wartościami – czyli możemy docierać do idealnego klienta, z którym współpraca będzie dla mnie komfortowa, uczciwa i na pewno długofalowa.
Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze...
Trudnych momentów w swojej karierze miałem kilka, ale tym najtrudniejszym dotychczas jest zmiana perspektywy – z pracownika na etacie w dużej firmie na współwłaściciela start-upu. Jest to zmiana świadomości w sytuacji, kiedy zaczyna się odpowiadać nie tylko za swój własny wynik, ale też za organizację, w której pracuje kilkadziesiąt osób. Myślę, że to jak dotychczas moje największe wyzwanie w życiu zawodowym. Konieczność „przestawienia się” na szersze spojrzenie, perspektywę ogólnofirmową wymaga sporo wysiłku i związana jest z wieloma, niekoniecznie przyjemnymi emocjami. Szczególnie teraz, w tak dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej. Dzięki temu doświadczeniu zmieniłem również postrzeganie biznesów swoich klientów i unikam szybkiej i powierzchownej oceny ich decyzji czy strategii. Zresztą wyzbywanie się oceniania sprawdza się nie tylko w biznesie, ale może przede wszystkim w życiu prywatnym.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 63% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.