Szef Sprzedaży
Temat numeru: Jak wybrać idealny system premiowy dla swojego zespołu?
Coraz częściej słychać głosy, że dla większości z nas pieniądze nie są główną motywacją do pracy, ale nie da się ukryć, że prowizje budzą w handlowcach (i ich szefach) duże emocje. Wybór właściwego systemu prowizyjnego może się wydawać łatwy, lecz to tylko pozory – każdy z nich ma swoje ograniczenia, które potrafią w istotny sposób wpływać m.in. na zaangażowanie pracowników w osiąganie zaplanowanych celów. Czym się kierować, analizując różne opcje dla swojego działu handlowego, i gdzie zazwyczaj czyha najwięcej pułapek podpowiada w naszym Temacie Numeru Tomasz Kalko.
Innym, dużym wyzwaniem dla każdego szefa jest odpowiednie delegowanie zadań, a następnie egzekwowanie ich terminowego wykonywania. Wielu menedżerów obawia się dzielenia zadaniami z zespołem, żywiąc przekonanie, że pracownik nie poradzi sobie tak samo dobrze, jak zrobiliby to oni. Jest to jednak najlepsza droga do frustracji i... utonięcia w morzu zadań. Jeśli zdelegowaliśmy część obowiązków na członków zespołu, jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w ich egzekwowaniu? Więcej na ten temat pisze Marta Woźny-Tomczak w artykule „Jak egzekwować terminowe wykonywanie zadań od podwładnych?”.
Narzędziom poświęcone są też teksty Kingi Zehner i Grzegorza Kubery z rubryki Technologia. Jak wykorzystać wsparcie technologiczne na różnych etapach procesu sprzedaży i obsługi klienta? Jak przygotować się do wdrożenia takich systemów? Jakie rodzaje oprogramowania, poza dobrze znanymi systemami CRM i ERP, mogą pomóc szefowi sprzedaży w organizacji pracy własnej i zespołu? Przeczytajcie koniecznie!
W tym wydaniu: