Szef Sprzedaży
Temat numeru: Czy to już czas na zmianę strategii sprzedażowej?
Mogłoby się wydawać, że stworzenie skutecznej strategii sprzedażowej to jedno z najtrudniejszych zadań menedżera, po którego wykonaniu pozostaje już „tylko” dopilnowanie jej realizacji. Ostatni rok pokazał nam jednak wyraźnie, że nie ma chyba strategii, której nie trzeba byłoby poddawać okresowej ewaluacji. Dzięki bieżącym analizom i podjętej w odpowiednim momencie korekcie działań zyskujemy szansę na realizację planów firmy, mimo pojawiających się po drodze trudności. Jak rozpoznać, że pora na zmianę obranej strategii sprzedażowej? Od czego zacząć zmiany? Na te i inne pytania w Temacie Numeru odpowiada Gabriela Niewiadomska.
Kolejnym nieodłącznym elementem pracy w dziale sprzedaży jest tworzenie raportów. Jeśli jesteś menedżerem, ta zadanie dotyczy Cię podwójnie – musisz bowiem zapoznawać się i analizować raporty swoich handlowców, jak również sam tworzyć je dla swoich przełożonych. Przygotowywanie tego typu opracowań potrafi pochłaniać mnóstwo czasu, który większość osób wolałaby przeznaczyć na inne zadania. Na szczęście, dzięki przyswojeniu kilku zasad, można sprawić, że opracowywanie raportów będzie trwać zdecydowanie krócej. Jakie to zasady? Zapraszam do lektury artykułu Ryszarda Rabsztyńskiego „7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych”.
Chyba każdy spotkał w życiu osobę – nauczyciela, lidera lub szefa – która zakładała, że w osiąganiu lepszych wyników członkom zespołu najlepiej pomaga współzawodnictwo. Niestety, liczne dowody przemawiają za dokładnie odwrotną tezą – a więc im bardziej rywalizujące otoczenie, tym większe ryzyko dysfunkcji i tym mniejsza szansa na efekt synergii. Rywalizacja może też przyczyniać się do szybszego wypalenia zawodowego pracowników. Dlaczego zamiast do bicia indywidualnych rekordów, lepiej zachęcać podwładnych do efektywnej współpracy, w rubryce Dream Team pisze Tomasz Sędzimir.
W tym wydaniu: