Mentoring czy coaching? Formy wsparcia dla pracowników podczas pracy zdalnej

  • Czym coaching różni się od mentoringu?
  • Kiedy warto sięgnąć po pomoc coacha lub mentora?
  • Która forma wsparcia lepiej sprawdzi się podczas pracy w systemie zdalnym lub hybrydowym?
SS_57_61.jpg

Zasadnicza różnica między coachingiem i mentoringiem polega na tym, że w trakcie coachingu klient sam powinien dotrzeć do odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Mentor, oprócz umiejętnego zadawania pytań i aktywnego słuchania, może podzielić się z podopiecznym wiedzą i podpowiedzieć warte rozważenia rozwiązania. Która forma wsparcia lepiej się sprawdza? Zobaczmy na przykładzie.

Alicja jest key account managerem w firmie produkującej i dystrybuującej nabiał. Odpowiada za współpracę z sieciami spożywczymi – dyskontami i hipermarketami. Od początku pandemii ten kanał odnotowuje duże wzrosty, podczas gdy sprzedaż w innych kanałach, m.in. w HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering), spada.

Alicja ma trudne zadanie. Jej zwierzchnik ma wobec niej duże oczekiwania w zakresie realizacji sprzedaży. W końcu to obecnie na jej klientach opiera się w dużej mierze sprzedaż całej firmy.

Równolegle kupcy w sieciach handlowych wywierają coraz silniejszą presję na dostawców, oczekując coraz większych upustów i lepszych warunków handlowych. Korzystają bowiem z faktu, że inne kanały sprzedaży produktów spożywczych zostały mocno ograniczone przez pandemię. Ustalanie szczegółów dostaw i warunków sprzedaży wewnątrz firmy i zarządzanie magazynem z uwzględnieniem krótkich terminów przydatności, angażuje większość dnia pracy Alicji. Wymaga bowiem organizacji wielu zdalnych spotkań projektowych, aby zrealizować cele sprzedażowe podane przez szefa.

Jednocześnie Alicja jest mamą dwójki dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mimo że mąż Alicji również pracuje głównie z domu, to w dużej mierze na niej spoczywa obowiązek zadbania o posiłki dla dzieci oraz ich edukację.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.