As Sprzedaży Wydanie 31/2020 - Handlowiec na miarę 2021 r.
Wydanie 31/2020

As Sprzedaży

Temat numeru: Handlowiec na miarę 2021 r.

Rok 2020 większość z nas zapamięta zapewne jako jeden z najbardziej zaskakujących, obfitujących w niespodziewane zmiany, jakich było nam dane doświadczyć. Dla wielu handlowców był to czas całkowitej transformacji dotychczasowego sposobu działania na każdym etapie: od prospectingu, przez spotkania z klientem, po obsługę posprzedażową. Coraz więcej ekspertów twierdzi, że na całkowity powrót do wcześniejszej normalności nie możemy już liczyć. Jaki zatem będzie rok 2021 i jaki powinien być handlowiec w tych nowych czasach? Nad tym zagadnieniem pochyla się w Temacie Numeru Elżbieta Sawczuk.

„Państwa oferta jest ciekawa, ale zdecydowałem się jednak na rozwiązanie konkurencji” – żaden handlowiec nie chce usłyszeć takiego zdania z ust klienta. Jeszcze gorzej jest, kiedy nasz potencjalny partner handlowy nawet nie poinformuje nas, że przegraliśmy w rynkowej walce. Nie da się jednak ukryć, że tego typu porażka jest nierozerwalną częścią pracy w sprzedaży, a zamiast obrażać się na taki stan rzeczy, lepiej spróbować dowiedzieć się, dlaczego klient podjął taką decyzję. Jak i kiedy rozmawiać z kontrahentami o powodach wyboru oferty konkurencji oraz dlaczego w większości przypadków nie powinniśmy się zadowalać pierwszą odpowiedzią, jaka padnie –pisze w swoim artykule „Dlaczego wybrał Pan ofertę konkurencji?” Mariusz Wdowiak.

Czy bezproblemowe realizowanie planów sprzedażowych może przynieść handlowcowi negatywne konsekwencje? Mogłoby się wydawać, że brzmi to absurdalnie, ale zdarza się nader często. Mowa o nieustannym podnoszeniu targetów najlepszym sprzedawcom, często do granic możliwości (albo i wyżej). Strach przed wzrastającymi planami sprzedażowymi nierzadko powoduje, że bardzo wielu handlowców unika nadmiernych sukcesów. Jak nie dać się zwariować, realizować wyznaczone cele i zarabiać coraz więcej dzięki przekraczaniu wyznaczonych limitów bez lęku przed decyzjami szefostwa? Tomasz Kalko udziela kilku podpowiedzi w artykule: „Jak realizować targety i nie dać się zwariować?”

W tym wydaniu:

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM