7 piosenek z przesłaniem dla handlowców

Czy piosenki mogą motywować i przypominać o wartościach niezbędnych w pracy handlowca? Jak najbardziej! Z przymrużeniem oka, ale jak najbardziej poważnie pokażę, jak konkretne utwory mogą inspirować sprzedawców poprzez niesienie przydatnego w naszym zawodzie przesłania.

AS_31_10.jpg

1. Patrz zawsze do przodu – Eric Idle, Always Look on the Bright Side of Life

Zapewne wszyscy miłośnicy angielskiego humoru doskonale pamiętają Latający Cyrk Monty Pythona. W filmie Żywot Briana Eric Idle, będąc w sytuacji raczej beznadziejnej, śpiewa o tym, aby zawsze patrzeć na jasną stronę życia. Chciałoby się powiedzieć – zawsze do przodu, nieważne jak jest trudno. I pewnie nie jest to przesłanie odpowiednie tylko dla handlowców, ale doskonale pasuje do charakteru wykonywanego przez nas zawodu. Bez tego do przodu w głowie niewiele się osiągnie. Nie bez powodu mówi się, że handlowiec nie ma historii i każdy nowy okres rozliczeniowy zaczyna w zasadzie od początku. Żeby osiągać zawsze dobry wynik, trzeba być o jeden krok dalej niż konkurencja. Zawsze. A kiedy już osiągniemy cel, nie wolno zapomnieć, że nowy już czeka.

2. Nie panikuj – Bobbie McFerrin, Don’t Worry, Be Happy

Pod koniec lat osiemdziesiątych zeszłego stulecia Bobbie McFerrin nagrał piosenkę (i klip z udziałem Robina Williamsa), która z miejsca stała się ogromnym przebojem i zapewne najczęściej słuchanym utworem tego jazzowego wokalisty. Jeśli chodzi o przesłanie, to jakby kontynuacja tego zawartego w piosence Erica Idle: choćby nie wiem jakie pożary przyszło ci gasić – nie martw się, bądź szczęśliwy. I znów ma to charakter uniwersalny. Ludziom, którzy potrafią zachować dobry humor w każdej sytuacji, żyje się po prostu lżej, handlowcom natomiast pozwala to dodatkowo przejść przez trudne okresy, których przecież w ich codziennej pracy nie brakuje, i osiągnąć cel, który na początku mógł się wydawać nierealny. Każdy nowy można natomiast dzięki takiemu podejściu przyjąć z uśmiechem i wolą realizacji.

3. Znaj swoją wartość – Queen, We Are The Champions

Pewnie niejednemu z was zdarzyło się odbierać nagrodę za wybitny wynik sprzedażowy i kiedy szłaś/ szedłeś po czerwonym dywanie, w tle słychać było jak śpiewa Freddie Mercury. Ja również mam takie doświadczenia. Mimo że pierwsze takty tego utworu wydają się maksymalnie ograne, to jednak nie oszukujmy się – słysząc je, nadal odczuwa się dreszcz emocji, a do głowy przychodzi myśl, że jestem coś wart. To bardzo ważne, również na co dzień. Sprzedawanie to żmudna praca, a sukces nie jest codziennością. Ale gdy wreszcie przychodzi, to jego smak jest niepowtarzalny. Ta piosenka pozwala o tym nie zapomnieć i motywuje każdego dnia, dlatego kiedy przychodzi zwątpienie, warto jej posłuchać.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, albo wybierz plan abonamentowy.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM