As Sprzedaży
Temat numeru: Wizerunek profesjonalnego handlowca
Wizerunek w sprzedaży jest nie mniej ważny niż w polityce czy show biznesie. To nie tylko wygląd, chociaż i on odgrywa istotną rolę. Od tego jak jesteś postrzegany przez klientów, czy wyróżniasz się na tle innych handlowców, wzbudzasz zaufanie, dobrze znasz oferowany przez siebie produkt lub usługę, zależy Twoja skuteczność. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób go budować, aby w oczach innych być profesjonalistą, koniecznie przeczytaj tekst Łukasza Gigonia „Wizerunek profesjonalnego handlowca, czyli jak cię widzą, tak cię piszą”, z którego dowiesz się m.in. jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, jak zadbać o pozytywny odbiór swojej osoby i co powinien, a czego nie profesjonalny handlowiec.
Podtrzymywanie dobrych relacji z klientami w okresach, kiedy nie możemy im przedstawić nowej oferty wymaga sporego wyczucia. Wielu handlowców czuje się w takiej sytuacji jak natręt. Jednak Iza Krejca-Pawski ma na to sposób i dzieli się nim w artykule „Jak nie być natrętną muchą, czyli o podtrzymywaniu relacji z klientem”.
Czy poruszać temat konkurencji w rozmowie z klientem? A jeśli tak, to w jaki sposób? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Jedno jest pewne, mówiąc źle, możemy więcej stracić niż zyskać. Często jednak klienci sami prowokują nas do rozmowy o konkurencyjnej ofercie, próbują wciągnąć w polemikę. Jak wówczas się zachować? Polecam artykuł „Konkurencja w rozmowach sprzedażowych” Pawła Muzyczyszyna. Dodatkowo, w Toolboxie znajdziecie przykładowe odpowiedzi na pytania klientów o konkurencję.
W tym wydaniu: