Jeśli klient nie płaci...
W jaki sposób rozmawiać z klientem, który nie opłacił faktury, aby nie zniszczyć relacji i rozwiązać problem? Na przykładzie handlowca pracującego w firmie usługowej przedstawimy kilka zasad, które warto stosować w kontaktach z dłużnikami.
Opis sytuacji
Paweł jest młodym stażem handlowcem w firmie usługowej. Do zakresu jego obowiązków należy m.in. pilnowanie terminów płatności faktur swoich klientów. Od 4 miesięcy wzrasta liczba przeterminowanych faktur. Aktualnie średnio przeterminowanie wynosi 16-26 dni. Lista klientów płacących nieregularnie wzrosła w jego portfolio do poziomu 35%. Niepłacący klienci to niższa prowizja. Analiza sytuacji Pawła pokazała jeszcze jeden ważny problem: przestał prowadzić rozmowy z klientami o zaległościach, ponieważ, jak twierdzi, popsuły mu one relacje z czterema dotychczasowymi kontrahentami.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.