Szef Sprzedaży
Temat numeru: Motywowanie zespołu
„Ocenianie pracowników to jeden z bardziej złożonych i newralgicznych elementów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Budzi wiele kontrowersji i jest trudny dla obydwu stron: zarówno dla ocenianego, jak i oceniającego. Rola oceny pracowniczej jest kluczowa i powinna stanowić punkt wyjścia do wszystkich innych procesów personalnych w organizacji, takich jak: zatrudnianie, zwalnianie, planowanie ścieżek kariery pracowników czy ich szkolenie. Oceny są też podstawą do stosowania wszelkich bodźców ekonomicznych i mogą przekładać się na decyzję o podwyżce, przyznaniu premii czy nagrody. Są ważne również dlatego, że od ich formy i przebiegu zależy motywacja pracowników – błędnie przeprowadzona rozmowa oceniająca może mieć katastrofalne skutki, wliczając w to utratę kompetentnego i efektywnego pracownika”. Z takim przesłaniem zwraca się do Państwa w bieżącym numerze Agnieszka Nowak, autorka artykułu „Jak skutecznie ocenić pracownika – od projektowania systemów ocen pracowniczych po rozmowę oceniającą”. Znajdą w nim Państwo nie tylko zasady budowania systemów oceniania i propozycje metod, technik oraz kryteriów ocen, poparte praktycznymi przykładami, ale również wskazówki, jak w praktyce przeprowadzić rozmowę oceniającą.
W bieżącym numerze chciałabym również polecić Państwa uwadze artykuł poświęcony typom osobowości autorstwa Sylwii Michalskiej-Pyszny – z praktycznym omówieniem, kwestionariuszami umożliwiającymi identyfikację różnych typów osobowości oraz wskazówkami odnośnie do sposobu komunikacji z pracownikami w zależności od ich charakteru i usposobienia. Zachęcam również do zapoznania się z tekstem Zygmunta Dolaty – „Ten produkt jest do kitu – nie sprzedam go!” – autor pisze o przyczynach niewiary handlowców w produkty i usługi, które sprzedają, oraz wskazuje, jak prowadzić szkolenia produktowe, by tego problemu uniknąć.
W tym wydaniu: