Szef Sprzedaży
Temat numeru: Prospecting w praktyce
„Jak pozyskać nowych klientów?” – to pytanie, które wielu szefom sprzedaży spędza sen z powiek. Bez nowych klientów firma przecież nie będzie się rozwijała. Niestety, w wielu działach sprzedaży działania prospectingowe, jeżeli już są realizowane, są często nieprzemyślane i chaotyczne. Tymczasem dobrze przeprowadzone umożliwiają dotarcie do najbardziej obiecujących klientów. Na czym polega prospecting i kiedy go stosować? Kto stanowi idealną grupę klientów dla Waszej firmy? Gdzie i w jaki sposób szukać nowych klientów? W jaki sposób mierzyć produktywność prospectingu? O tym przeczytacie m.in. w artykule Tomasza Dyby „Prospecting w praktyce”.
„Pamiętam bardzo dobrze, kiedy dostałem pierwszy cukierek od mojego dziadka…”. Wielu z Was na pewno pamięta reklamę Werther’s Original, w której padają te słowa. Dlaczego? Ponieważ opowiada historię, w której każdy z nas może odnaleźć siebie. Jak wykorzystać storytelling w sprzedaży? Odpowiedzi szukajcie w artykule Michała Lisieckiego „Chodź, opowiem ci historię…”.
Na pewno nie raz zastanawialiście się, jaka forma zatrudnienia handlowca będzie najkorzystniejsza dla Waszej firmy. Większość pracodawców zwraca uwagę przede wszystkim na koszty. Warto jednak wziąć pod uwagę również inne elementy, chociażby to, jakie czynności będzie wykonywał pracownik i czy będą one miały charakter jednorazowy, czy powtarzalny. O za i przeciw różnym formom zatrudnienia handlowców przeczytacie w tekście Jakuba Antkowiaka „Koszty to nie wszystko”.
W tym wydaniu: