Prospecting jako jedna ze składowych systemu premiowania
Jak rozliczać handlowców z realizacji działań prospectingowych? Na przykładzie firmy handlowej prezentujemy przykładowy system premiowania zależny od efektywności działań mających na celu pozyskanie nowych klientów.
Firma handlowa przyjęła plan działań prospectingowych „Miesięczna oferta dla wybranej branży”, polegający na wyborze w każdym miesiącu innej branży, dla której przygotowywana jest specjalna oferta. Efektem tych działań ma być pozyskanie nowych klientów.
Jednostka dysponuje systemem CRM, w którym baza klientów została podzielona na trzy grupy:
- klienci aktywni, którzy ostanie złożyli zamówienie w 2015 roku,
- klienci uśpieni, którzy ostatnie zamówienie złożyli w 2014 roku,
- klienci utraceni, którzy ostanie zamówienie złożyli przed 2014 rokiem.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.