Bądź leadowym liderem!
Lead to w dużym uproszczeniu nasz potencjalny klient. Już wyłapaliśmy go z rynku. Teraz czas na naukę: jakie są jego potrzeby, co lubi, jak wejść z nim w relację. Podejmowanie odpowiednich działań w odpowiednim czasie z odpowiednią treścią jest nie tylko kluczem do sukcesu (konwersji), ale też wielką sztuką.
Wszystko się zmienia. Modele pozyskiwania leadów i ich konwertowania również. Już na początku naszej drogi musimy uświadomić sobie, że czasy masowych wysyłek i docierania ze wszystkim do wszystkich już minęły. Zmienił się również proces zakupowy. Obecnie większość kupujących zapoznaje się z produktem i jego zaletami, zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. Użytkownik samodzielnie szuka informacji na temat przedmiotu zakupu, by stać się ekspertem w danej dziedzinie. Źródeł informacji jest wiele, więc samoedukacja nie stanowi problemu. Podobnie według MarketingSherpa klienci częściej sami znajdują sprzedawcę niż odwrotnie. Tylko 20% klientów twierdzi, że to firma znalazła ich.
Jak zatem należy działać w takim środowisku biznesowym? Przede wszystkim należy skoncentrować się na dwóch działaniach:
- dajmy się łatwo znaleźć,
- zbudujmy trwałą relację z klientem.
O byciu widocznym opowiemy sobie innym razem. Przejdźmy do relacji z klientem. I tu pojawia się nasz lead management.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.