As Sprzedaży
Temat numeru: Jak bronić ceny, czyli negocjacje cenowe w praktyce
Umiejętność negocjacji to jedna z kluczowych kompetencji w katalogu każdego handlowca, niezależnie od branży, w której działa. Wśród wszystkich elementów związanych z negocjowaniem warunków sprzedaży cena jest chyba tym najważniejszym. Dlatego właśnie tematem głównym tego wydania „Asa Sprzedaży” są negocjacje cenowe. Z artykułu „Jak się targować, czyli negocjacje cenowe w praktyce” Macieja Chabowskiego dowiecie się m.in., jak przygotować się do negocjacji cenowych, kiedy nie warto ich podejmować oraz z jakich technik warto korzystać w ich trakcie, aby osiągnąć cel.
W czasach, w których proces zakupowy klienta często zaczyna się w Internecie, gdzie ogląda on produkty, poszukuje informacji na temat usług, sprawdza opinie, personal branding zyskuje na znaczeniu. Jeśli klient będzie postrzegał cię jako profesjonalistę, eksperta w swojej branży – będziesz pierwszym, do którego się zwróci, kiedy pomyśli o zakupie danego produktu czy usługi. Dlatego warto zadbać o swoją markę osobistą. W jaki sposób? O tym przeczytacie w artykule Moniki Muchy „Personal branding, czyli jak budować swoją osobistą markę w sprzedaży”.
LinkedIn to świetne narzędzie do nawiązywania relacji biznesowych i pozyskiwania klientów, pod warunkiem że umiesz się nim posługiwać. Bo nie chodzi o to, żeby wejść do czyjejś sieci kontaktów i od razu zaatakować go ofertą, a to, niestety, dosyć częsta praktyka, która raczej zniechęca, niż skłania do nawiązania współpracy. Bartek Ziemiański w tekście „Sprzedaż przez LinkedIn” pokazuje, jak robić to we właściwy sposób.
W tym wydaniu: